Påminnelse: Ny förbundskapten presenteras idag kl 14:00

Svenska Basketbollförbundet har kallat till presskonferens idag måndag 22 oktober, för att presentera förbundskaptenen för seniorlandslaget herrar. Presskonferensen hålls kl 14:00 på Idrottens Hus i Stockholm, Skansbrogatan 7. Insläpp från 13:45.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Förbundskaptenen för herrlandslaget kommer att närvara vid presskonferensen för att presentera sig själv och svara på frågor, vilket ger media en unik möjlighet då han inte bor i Sverige.

På plats kommer även Fredrik Joulamo, landslagsansvarig, och Mats Carlson, Svenska Basketbollförbundets ordförande, finnas för att presentera och svara på frågor.

Efter presskonferensen finns möjlighet för de som har föranmält intresse att få enskild intervju med den nye förbundskaptenen.

Välkomna!

Ackreditering

Ackreditering till presskonferensen samt intresse för enskild intervju sker via e-post till isac.ericsson@basket.se.

Livesändning

Presskonferensen kommer att sändas direkt på Facebook, via Basketlandslagens Facebooksida, med start 14.00.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.