People People People får 111 nya delägare!

PPP har lanserat ”Folkaktien” – vilket fått ett enormt intresse från personalen. Efter att People People People öppnat för möjligheten att alla anställda i nätverket får köpa aktier har 111 nya ägare tillkommit. Man kunde välja att gå in på tre olika nivåer för att möjliggöra för så många som möjligt att vara med

Anders Ribba, vd på People People People:
– Detta innebär att nästan hälften av alla som jobbar i nätverket är med och äger det. Det finns så mycket som är bra med detta. Alla byråer är representerade bland de nya ägarna och vi är – i och med detta - det mest entreprenörsdrivna nätverket. De som jobbar här tror uppenbarligen väldigt mycket på det vi skapar tillsammans och vill vara med på resan. Otroligt kul!

När vi köpte loss People People People koncernen från Bonnier sa vi att vi ska vara Nordens största medarbetarägda byrånätverk. Nu har vi verkligen tagit ett till stort steg på den resan. Alla som jobbar här och vill bli delägare ska få det. Vi ser ett jättestort engagemang tvärs igenom alla bolagen och detta befäster den bilden.

Det har funnits diskussioner i branschen om att medarbetare i byråer inte är intresserade av att äga. Anders Ribba, vd i People People People;
– Kanske beror det på var de jobbar och vilket engagemang de känner. I vilket fall är det bevisligen inte en sanning överallt.  Jag tror att det i slutändan kokar ner till vilken typ av organisation du vill ha. En tjänstemannadriven eller entreprenörsdriven. För oss är svaret enkelt.

People People People kommer manifestera detta bl a i ett event den 11:e november där alla medarbetare från hela Norden samlas för första gången sedan pandemirestriktionerna släppte. De nya delägarna kommer då att få ett certifikat som visar att de är delägare.

Följ People People People

Senaste pressmeddelandena från People People People