Pernilla Andersson släpper jullåten “Ängel i snö (Kyrie)”

Pernilla Andersson är en av Sveriges mest folkkära turnerande artister och flerfaldigt Grammis-nominerad som årets kompositör, årets artist samt singer/songwriter. Idag släpper hon jullåten “Ängel i snö (Kyrie)” som är skriven och producerad av av Pernilla själv.

Pernilla Andersson cover
– ”Kyrie Eleison och Gott Nytt Mod”. Tyckte textraden i refrängen behövdes i världen just nu. Jag skrev från början låten till min son men insåg när den var klar att den egentligen reflekterar hela min livsåskådning. Mod att stå samman genom upp och nedgångar, säger Pernilla Andersson om nya låten "Ängel i snö (Kyrie)".

Lyssna här på "Ängel i snö (Kyrie)"

Den 27 november är det premiär för Pernillas julturné då hon spelar det hyllade albumet ”Vintersånger från Garbo”. Det väntas stämningsfull och hjärtskärande musik!

Vintersånger från Garbo 2022
27/11 Knivsta, CIK
2/12 Kristianstad, Kulturkvarteret
7, 8, 9/12 Malmö, Victoriateatern
10/12 Gävle, Centralteatern
11/12 Piteå, Acusticum
15/12 Stockholm, Södra Teatern
16/12 Göteborg, Stora Teatern

Biljetter ute nu via unitedstage.se och pernillaandersson.com

Född i Stockholm, uppvuxen i Hässleholm och Kristianstad. Som producent utmärkte sig Pernilla genom att år 2000 vara den första kvinnliga producente på ett majorbolag då hon 2001 skrev och producerade Svante Thuressons album ”Nya Kickar”. 2013 tilldelades Pernilla Sir George Martin Music Award som delades ut personligen av Sir George Martin. 2021 tog Pernilla emot Olle Adolphson stipendiet, utdelat av Musikaliska Akademien med motiveringen: ”Pernilla är ett musikaliskt naturbarn i producentkostym av utmärkt snitt.

Om Monica Zetterlund kallades ”ett lingonris i coctailglas” så är Pernilla Andersson ”en gullviva i ett whiskyglas”.

För att se videon från www.facebook.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Ängel i snö

Pernilla Andersson cover
Pernilla Andersson Foto Joakim Abrahamnson
Pernilla Andersson Foto Joakim Abrahamnson