Tekniska verken i LinköpingTekniska verken i LinköpingTekniska verken i LinköpingTekniska verken i Linköping

Pressinbjudan - Fördjupat regionalt samarbete i västra Östergötland

Vadstena kommun, Mjölby kommun och MSE (Mjölby-Svartådalen Energi) inledde under hösten 2020 ett regionalt samarbete. Fredagen den 23 april presenteras det fortsatta arbetet och hur samarbetet ska se ut inför framtiden.

Sedan den första avsiktsförklaringen signerades i slutet av september har ett intensivt arbete pågått. Det har nu lett till att en ny fördjupad och mer tydlig inriktning kommer att skrivas under av Madeleine Andersson, kommundirektör i Vadstena, Andreas Capilla, kommundirektör i Mjölby och Fredrik Remneblad, vd för MSE.

Medverkande är även Peter Karlsson (M), kommunstyrelsens ordförande i Vadstena kommun och Cecilia Burenby (S), kommunstyrelsens ordförande i Mjölby kommun.

När: Fredag den 23 april OBS! Digital pressträff via länk: Klicka här för att delta i den digitala pressträffen

Tid: 13.00

För anmälan och mer information:

Åsa Murakami, kommunikatör, Vadstena kommun
asa.murakami@vadstena.se

Sabina Thorblad, marknadskommunikatör, MSE, 070-2278439
sabina.thorblad@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Tekniska verken och Hydroc utvecklar ny teknik för värmelagring vid Vallastaden9.7.2021 11:12:33 CEST | Pressmeddelande

Tekniska verken i Linköping har, precis som många andra fjärrvärmebolag, ett överskott av värmeenergi under sommaren. Överskottsenergin skulle kunna användas på vintern, under förutsättning att den kan sparas utan för stora förluster. Nu undersöker Tekniska verken och Hydroc Energy Storage AB möjligheten till en pilotanläggning för att lagra termisk energi i berggrunden, i anslutning till Vallastaden i Linköping.