Pressinbjudan - Välkommen till historisk invigning!

Torsdagen den 19 september invigs Svensk Biogas första mack för flytande biogas. Samtidigt går startskottet för ett unikt samarbete mellan Svensk Biogas och Toyota Material Handling, där Toyota nu ställer om till fossilfritt med flytande biogas i sitt truckmåleri.

Media hälsas varmt välkommen till invigningen i Mjölby.

När: 19 september
Tid: 12.30-15.00.
Var: Hallevadsgatan i Mjölby (se karta)

Lättare lunch serveras kl 12.30 - 13.00 Efter invigningen, runt kl 14.00, blir det en rundtur i Toyotas truckmåleri.

OBS! Anmäl deltagande senast fredagen den 13 september antingen till Lana Brunell, pressansvarig på Tekniska verken i Linköping, 013- 20 82 19, lana.brunell@tekniskaverken.se, eller till Sara Anderberg, pressansvarig på Toyota Material Handling, 073-078 91 34, Sara.Anderberg@toyota-industries.eu

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fasadbelysningen på vattentornet släcks ned20.9.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

I morgon lördag den 21 september kommer den övre delen av fasadbelysningen på Berga vattentorn att släckas ned kl 21.21.21. Anledningen är att belysningen blivit uttjänt med åren och därmed slutat att fungera på stora delar av fasaden. Tornets undre del kommer fortsatt att lysa som vanligt. Då ny permanent ljussättning av vattentornet planeras till hösten 2021, lagas inte den nuvarande trasiga belysningen på övre delen av tornet.