Tekniska verken i LinköpingTekniska verken i Linköping

Pressinbjudan: Återbruket firar 1-års jubileum

Återbruket har visat sig vara en lyckad satsning från Linköpings kommun och Tekniska verken. På pressträffen presenteras framgångarna under det första året.

Tid: Torsdag 24 september klockan 15:00

Plats: Malmen återvinningcentral, Malmslätt

Medverkar gör: Fredrik Lundén (M), ordförande i arbetsmarknadsnämnden. Helena Paulsson, chef för arbetsmarknad och integration, Mousa Jallow, tidigare medarbetare i återbruksprogrammet och Charlotta Sund, vd och koncernchef Tekniska verken i Linköping.

Johan Borg, avdelningschef hushållsavfall, Tekniska verken, 013-20 81 19
Johan.Borg@tekniskaverken.se

Helena Paulsson, chef för arbetsmarknad och integration013-26 39 63
Helena.paulsson@linkoping.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Överbliven fallfrukt blir biogas och biogödsel15.10.2020 10:57:48 CESTPressmeddelande

Frossa i paj, mos och kräm. Eller lämna fallfrukten till ett lokalt musteri som gör saft, must och sylt av den. Eller varför inte låta vänner och bekanta plocka den överblivna frukten? Eller ställ ut en korg med äpplen och päron till de som inte har en egen trädgård. För i första hand ska frukten så klart ätas. Men om det ändå blir fallfrukt över, eller om frukten har blivit dålig, så går det bra att lämna den till Tekniska verkens återvinningscentraler i Linköping. Där tas den omhand för att sedan bli biogas och biogödsel.