Pressinbjudan: Dubbla SM-helger i Dalarna

10-11 respektive 16-18 september är det dags för de två sista SM-helgerna i orientering. Båda avgörs i Dalarna.

Först ut är Bjursås OK som arrangerar SM långdistans vid Fjällgrycksbo, strax norr om Bjursås med kval på lördagen den 10 och final söndag den 11 september.

Fredag den 16 september avgörs kvalet på medeldistans i Orsa Grönklitt med IFK Mora som arrangör. Dagen efter är det finaler. Sedan avslutas SM-programmet 2022 med stafett-SM den 18:e. Även den tävlingen avgörs i Orsa Grönklitt.

Media bjuds in att bevaka tävlingarna på plats båda helgerna.

Långdistans-SM

Anmäl senast den 7 september via e-post sm2022@bjursasok.se

Ange namn, media, om ni behöver arbetsplats och Internet

Medel och stafett-SM

Anmäl senast den 14 september via e-post ulf.k.rask@gmail.com

Ange namn, media, om ni behöver arbetsplats och Internet

Bild- och textbeställning

För er som vill ha hjälp med bilder och text kan ni förslagsvis beställa det via Lars Rönnols (bild), Johnny Fransson (text + bild) eller IFK Mora (bild endast medel och stafett).

Lars Rönnols 070-856 97 87, lars@ronnols.com

Johnny Fransson 070-281 39 59, johnny.fransson@gmail.com

IFK Mora 070-37 55 899, ulf.k.rask@gmail.com

Upplysning