Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Besöksnäringen är en av världens snabbast växande branscher. Djurgården tar emot över 15 miljoner besökare årligen – fler än till kinesiska muren. Det gör Djurgården till en världsattraktion som ökar i betydelse. De närmast fem åren kommer några av Djurgårdens aktörer att investera över 2 miljarder här, till gagn för Stockholms och Sveriges attraktionskraft. Allt med hänsyn till den unika plats de har att förvalta.

Den 27 oktober presenteras det nya konceptet med en frukost på Royal Djurgården Visitor Center. Medverkar gör Björn Uvaeus, ABBA The Museum at Pop House, Magnus Andersson, Kungl. Djurgården Förvaltning och Camilla Zedendahl, Kungl. Djurgården Intressenter.

Datum:
27 oktober 2017

Tid:
06.30 dörrarna öppnas och det bjuds på kaffe
07.00 det framtida arbetet presenteras

Plats:
Royal Djurgården Visitor Center, Djurgårdsbrons Sjöcafé, Galärvarvsvägen 2

OSA:
camilla.zedendahl@djurgarden.net senast den 24 oktober

Kontakt:
Camilla Zedendahl, vd Kungl. Djurgårdens Intressenter, mobil 0709906973

Ljuset går upp över Djurgården idag27.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag går ljuset upp extra tidigt när Djurgården både profilerar sig som Skandinaviens främsta attraktion och fördjupar samarbetet för att hålla ett ovärderligt kulturarv aktuellt. Kungl. Djurgårdens Förvaltning lyser upp besökarnas väg med en ny spännande ljusinstallation och det markerar starten på ett nytt och starkare samarbete för Djurgårdens aktörer. Slottsfogden Magnus Andersson och vd Camilla Zedendahl berättar om processen och framtiden.