Presskonferens: Vänsterpartiet släpper rapport om jämställd vård

Nästa vecka är det internationella kvinnodagen. Det är en dag som i över hundra år har samlat kvinnor till manifestationer och protester för rätten till sin kropp, hälsa och ekonomiska frigörelse

I samband med årets firande släpper Vänsterpartiet i Region Skåne en rapport som granskar jämställdheten i vården.

Välkommen på en presskonferens där Sara Svensson gruppledare (V) presenterar rapporten om jämställdheten i vården och Vänsterpartiets lösningar.

Tid: onsdagen den 7 mars, klockan 10.00.

Plats: Region Skånes hus på Dockan, Dockplatsen 26, Malmö.

Anmälan görs i receptionen.

Hela rapporten finner ni här.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.