SEAT Dealer Team utökar mästerskapsledningen i STCC.

Södertälje 19/06/17 – SEAT Dealer Team - PWR Racing lämnade STCC-deltävlingen i Finland som tvåa i mästerskapet och med en hel del frågetecken att räta ut. Bakom kulisserna har det jobbats frenetiskt med att brygga gapet och ta sig förbi konkurrenterna. Med ett helt nytt arbetssätt har teamet på Solvalla gått från klarhet till klarhet och redan under lördagens race stod man åter överst på pallen.

SEATs satsning mot SM-titlarna är tillbaka på rätt spår och Dahlgrens resultat efter helgen, P2, P2 & P1 var nära att matchas av Haglöf men flera missar satte stopp för tidigare kungen av Solvalla. Haglöf bjöd publiken på mäktiga uppkörningar från långt ner i fältet i alla racen och var vid flera tillfällen uppe på pallplats, men det räckte inte hela vägen för Haglöf denna helg.

- Jag är extremt nöjd med teamets insats under den gångna helgen. Tyvärr var jag lite för hungrig i vissa lägen och tjuvstartade i första racet, lite synd med tanke på hur bra allt kändes i övrigt. Vi kommer att fortsätta jobba stenhårt hemma i Dalarna för att hitta ännu mer fart inför Falkenberg, säger Haglöf.

Dahlgren som under helgen återtog mästerskapsledningen och visade att SEAT hör hemma på topp i årets mästerskap kommenterade helgen så här:

- Den här segern, och hela helgen för den delen, är verkligen för teamet. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag under hela min karriär aldrig varit med om en liknande vändning. Det kan låta som en klyscha, men teamet har verkligen gjort ett jobb utan dess like sedan Finland.

- SEAT Dealer Team visar stora kvaliteter genom att komma tillbaka såhär starkt efter senaste deltävlingen i Finland. Att man gör det framför säsongens största publik både vad gäller teampartners och andra besökare gör inte saken sämre. Nu ser vi alla fram emot nästa deltävling i Falkenberg den nionde juli, avslutar Per Brinkenberg, Märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är