SEAT – Leon CUPRA R är SEAT:s mest kraftfulla och exklusiva personbil någonsin

/ Leon CUPRA R presenterades för första gången på Frankfurts Bilsalong / Leon CUPRA R tillverkas endast i 799 exemplar / Beställningsbar i Sverige under hösten / Priset blir 399.900 kr

Södertälje 12/09/17 – CUPRA R premiärvisades under Bilsalongen i Frankfurt och blir den mest kraftfulla personbilen från SEAT. Den blir dessutom den mest exklusiva då den tillverkas i endast 799 exemplar.

I Sverige kommer Leon CUPRA R finnas tillgänglig med manuell växelåda (310hk) med sex växlar och framhjulsdrift. Bilen kommer gå att beställa i färgerna Midnight Black och Pirineos Grey och karossen har iögonfallande detaljer i kolfiber på fram- och bakspoilern, sidokjolarna samt kopparfärgade sidospeglar. Även fälgarna är kopparfärgade och hjulhusen och fronten har fått en ny, mer kraftfull design runt luftintagen. Bilen har dessutom Brembo-bromsar och ett nytt avgassystem.

Nya SEAT Leon CUPRA R kommer vara beställningsbar i Sverige under hösten 2017 och ett fåtal lyckliga ägare kommer att kunna njuta av interiören med inslag av kolfiber och koppar, samt ratt och växelspak med Alcantara®.

Priset är satt till 399.900 kr och då ingår ett generöst tillvalspaket med bl.a. trötthetsvarnare + bältesvarnare, parkeringssensorer fram & bak, stöldlarm med kupéövervakning inklusive safe-låsning, BeatsAudio™, Navi System Plus, backkamera, kessy m.m. Dessutom ingår utrustning från SEAT Sport, Aero kit Plus, Performance Pack. Leon CUPRA R är med andra ord sportigare, men framförallt så är det en unik och oefterhärmlig modell, skapad speciellt för 799 av SEAT:s mest hängivna förare.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f