SEAT – Nya Ibiza lyfte SEAT till rekordförsäljning i september

/Lanseringen av nya Ibiza är en succé för SEAT /Försäljningen nådde rekordnivå i september med 677 order /Antalet registreringar ökade med 39% på en vikande marknad

Södertälje 02/10/17 – SEAT befinner sig just nu i sin största produktoffensiv någonsin och lanserade under september den 5:e generationens Ibiza. Resultatet har inte låtit vänta på sig och försäljningen nådde rekordnivå redan första månaden. Totalt sett gjorde SEAT sin bästa månad någonsin i Sverige då antalet sålda bilar ökade till en ny rekordnivå. Även på registreringar fortsatte SEAT sin positiva trend och ökade antalet registreringar med 39% jämfört med 2016, trots att marknaden var svagt ner.

- Vi är självklart glada för resultatet i september och ser positivt på framtiden för SEAT. Detta är ett viktigt kvitto på att vi är på rätt väg och att våra produkter är attraktiva och att den produktoffensiv som just har rullat igång ger resultat, men för mig är det bara början på resan för SEAT i Sverige. Vi har en rad intressanta projekt och produkter framöver så jag känner självförtroende inför framtiden , säger Per Brinkenberg märkeschef på SEAT Sverige.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f