SEAT och CUPRA webbsänd videokonferens

Som en följd av att bilsalongen i Genève blev inställd kommer en webbkonferens på engelska istället att sändas i morgon, 3 mars 2020, kl. 16:00 via SEAT Mediacenter.

Carsten Isensee, tillförordnad VD för SEAT och SEATs verkställande direktör för finans och IT tillsammans med Wayne Griffiths, CUPRAs styrelseordförande tillika VD, kommer bland annat att täcka av CUPRA Formentor.

SEAT först ut i Norden att sponsra Spotifys populära spellista ”Discover Weekly”4.3.2020 08:55:03 CETPressmeddelande

SEAT blir först i Norden att sponsra Spotifys Discover Weekly, spellistan som utformas efter varje individs personliga musikintresse Samarbetet är en del i SEATs musikstrategi och skapar en naturlig koppling mellan SEATs bilar och musik Södertälje, 4 mars 2020. SEAT blir första annonsör i Norden att sponsra den individuellt genererade spellistan Discover Weekly på Spotify, som är ett spännande upplägg som passar den målgrupp SEAT vänder sig till, yngre personer som är vana att aktivt ta egna beslut och gärna uttrycker sig individuellt. SEAT har en stor kärlek för musik och en uttalad musikstrategi. Märket har under flera år aktiverat sig på bred front inom området och bland annat varit partner till några av världens största musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. Kopplingen mellan mobilitet och musik är både stark och naturlig och de flesta av SEATs bilmodeller kan utrustas med ljudsystemet Beats Audio, för en maximal musikupplevelse även i bilen. ”M

SEAT och CUPRA förverkligar elbilsoffensiven3.3.2020 16:50:29 CETPressmeddelande

Företaget premiärvisar nu serieversionen av unika CUPRA Formentor CUPRA Formentor kommer att byggas vid fabriken i Martorell, den lanseras sista kvartalet i år och kommer att erbjudas i plug-in hybrid och förbränningsmotorversion SEATs försäljningskurva fortsätter att stiga, tvärt emot trenden på den annars vikande marknaden Martorell, 3 mars 2019. SEAT är i nu full gång med att förverkliga den plan för elektrifiering företaget presenterade ifjol. Efter att ha premiärvisat den nya generationen av SEAT och CUPRA Leon, som båda kan fås som plug-in hybrid, presenterades nu serieversionen av CUPRA Formentor. Istället för att hålla världspremiären som planerat på den inställda bilsalongen i Genève, valde man att avtäcka CUPRA Formentor via en webbsänd videokonferens. Formentor är den första modell som utvecklats speciellt för CUPRA och kommer också att finnas i en plug-in hybridversion. Med elektrifieringen av sitt modellutbud vill SEAT erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ, alla