SEAT och CUPRA webbsänd videokonferens

Som en följd av att bilsalongen i Genève blev inställd kommer en webbkonferens på engelska istället att sändas i morgon, 3 mars 2020, kl. 16:00 via SEAT Mediacenter.

Carsten Isensee, tillförordnad VD för SEAT och SEATs verkställande direktör för finans och IT tillsammans med Wayne Griffiths, CUPRAs styrelseordförande tillika VD, kommer bland annat att täcka av CUPRA Formentor.

SEAT donerar 100.000 euro till projektet #YoMeCorono i kampen mot COVID-1919.6.2020 11:49:06 CESTPressmeddelande

Initiativet #YoMeCorono arbetar med att utveckla ett vaccin mot COVID-19-viruset. SEATs donation till projektet är ett av flera frivillig-initiativ från företaget under Coronakrisen. Bland annat har SEAT bidragit med tillverkning av nödrespiratorer och munskydd, tillhandahållit 150 fordon till sjukvården för transporter av medicinsk personal och utrustning, samt utfört PCR-tester på 15.000 medarbetare.