SEAT utlyser tävling för att namnge sin nya 7-sitsiga SUV

/ Ateca, Arona och.... nu kan du vara med och bestämma namnet på SEATs nya 7-sitsiga SUV som lanseras 2018 / Tävlingen #SEATseekingName pågår under sommaren och ger SEAT fans möjlighet att vara med och ta fram namnet på SEATs nya 7-sitsiga SUV / Det slutgiltiga namnet presenteras i mitten av oktober 2017

Södertälje 02/06/17 – Sedan lanseringen av SEAT Ronda 1982 har Spaniens geografi bidragit med namn till inte mindre än 13 modeller: Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea och senast, Ateca och Arona. SEATs nya A+ SUV kommer bli den 14:e modellen som namges efter hemlandets geografi. Nytt denna gång är att namnet kommer tas fram genom en omröstning bland SEAT fans världen över.

Tävlingen #SEATseekingName pågår under sommaren och ger SEAT fans världen över möjlighet att vara med och bestämma namnet på SEATs nya 7-sitsiga SUV som lanseras under 2018. På SEATs internationella sida seat.com/seekingname kan den som vill under sommaren ge sitt namnförslag. Kriteriet för namnförslagen är att de ska vara tagna från Spaniens geografi – städer, orter, monument eller liknande.

Förslagen kommer samlas in fram till den 22 juni därefter utses ett antal finalister som presenteras under bilmässan i Frankfurt den 12:e september. Det slutgiltiga namnet utses sedan genom en omröstning och presenteras den 15:e oktober.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde knappt 410.000 (408.700) fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är