Sex bostadsbolag belönas för utmärkt digitaliseringsarbete

Sex bostadsbolag som deltar i Allmännyttans Digitaliseringsinitiativ vinner utmärkelsen Den vita älgen för att de på olika sätt åstadkommit ett utmärkt digitaliseringsarbete.

Medaljerna som tilldelas de vinnande bolagen. Foto: Sveriges Allmännytta

Det är första gången av totalt fyra det kommande året som priset delas ut.

– Vi har instiftat utmärkelsen för att uppmärksamma projekt och insatser som varit extra värdefulla för att driva digitaliseringen av de allmännyttiga bolagen framåt och belysa kraften i den samverkan som sker mellan våra medlemsbolag, säger Erika Strandberg, projektledare Digitaliseringsinitiativet.

Läs vilka vinnarna är i nyheten på www.sverigesallmannytta.se.

Erika Strandberg, projektledare Digitaliseringsinitiativet, 08–406 55 81, erika.strandberg@sverigesallmannytta.se

Ulrika Lamberth, pressansvarig, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 25, ulrika.lamberth@sverigesallmannytta.se

Medaljerna som tilldelas de vinnande bolagen. Foto: Sveriges Allmännytta
Från vänster: Vanessa Ware, projektledare, Anders Nordstrand vd, Terese Skärvagen projektchef och Erika Strandberg, projektchef vid prisutdelningen. Samtliga från Sveriges Allmännytta. Foto: Sveriges Allmännytta

Fem skatteförslag för fler hyresrätter - webbinarium den 15 september8.9.2021 12:03:06 CEST | Pressinbjudan

Med fem ändringar i skattesystemet kan byggandet av fler hyresrätter stimuleras, renovering av befintliga hyresrätter underlättas och omvandling av lokaler till bostäder göras betydligt enklare. Välkommen till ett lunchseminarium där Fastighetsägarna, Hyresgästföreningen och Sveriges Allmännytta presenterar en ny skatterapport som kan bidra till att säkra framtidens bostadsförsörjning.