Spelschemat för säsongen 2021/2022 är här!

Efter en minst sagt speciell säsong riktar vi nu blicken till SHL-säsongen 2021/2022 som startar lördagen den 11 september. Timrå IK gör de 13 andra klubbarna sällskap i jakten mot en plats i SM-slutspelet och chans på att få lyfta Le Mat-pokalen.

På grund av pandemin var säsongen 2020/2021 en minst sagt speciell sådan men i början på maj kunde Växjö Lakers lyfta Le Mat-bucklan som svenska mästare. Nu tar vi sats mot nästa säsong och en ny chans för 14 SHL-klubbar att tävla om titeln som svenska mästare. Timrå IK är tillbaka i SHL och är ett av 14 lag som tar sikte på premiäromgången lördagen den 11 september.

I premiäromgången ställs nykomlingarna Timrå IK mot IK Oskarshamn och regerande mästarna Växjö Lakers tar emot Färjestad BK.

Samtliga matcher i premiäromgången lördagen den 11 september:

Luleå Hockey – Linköping HC

Leksands IF – Malmö Redhawks

Örebro Hockey – Rögle BK

Djurgården Hockey – Skellefteå AIK

Växjö Lakers – Färjestad BK

IK Oskarshamn – Timrå IK

Frölunda HC – Brynäs IF

Omgång nummer två går av stapeln torsdagen den 16 september.

Samtliga matcher i omgång nummer två:

Skellefteå AIK – Frölunda HC

Leksands IF – Rögle BK

Brynäs IF – Timrå IK

Växjö Lakers – Örebro Hockey

Färjestad BK – Luleå Hockey

Linköping HC – Djurgården Hockey

IK Oskarshamn – Malmö Redhawks

SHL:s spelschema fortsätter centrera kring tisdagar, torsdagar och lördagar. Efter säsongen som varit hoppas vi på lättningar i pandemin och restriktionerna och att därmed återigen kunna öppna arenorna för mer och mer av de oerhört efterlängtade supportrarna.

Observera att spelschemat är med reservation för eventuella ändringar.

Här hittar du hela spelschemat för SHL 2021/2022.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2023/2024 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.