Stångåstaden är med och utser årets vinnare i talangjakten On Stage

Stångåstaden är för första året samarbetspartner i talangtävlingen On Stage där en rad blivande stjärnor har provat lyckan. Under tre deltävlingar i Berga, Ryd och Skäggetorp har finalisterna till den stora finalen korats. Finalen äger rum på Hospitalstorget torsdagen den 23 augusti klockan 19.00 i samband med Linköpings stadsfest. Publiken på plats kommer kunna vara med och påverka vem som står som slutlig vinnare.
Bild från deltävling i Skäggetorp

- Det finns så mycket talang i Linköping och jag är så imponerad över alla som har vågat ta chansen och delta i On Stage. För oss på Stångåstaden är det viktigt att skapa mötesplatser i våra bostadsområden. Genom att träffas och lära känna varandra skapar vi ökad trygghet, delaktighet och gemenskap, säger Heidi Berger, Marknadschef på Stångåstaden.

Publiken på plats kommer att kunna påverka resultatet i finalen genom att vara med och rösta. Det enda som behövs är en mobiltelefon. Så ta nu chansen att vara med och påverka vem som blir 2018 års stora talang i Linköping.

Talangjakten On Stage arrangeras av Sensus, Ung Puls, MTU gymnasium, Visit Linköping & Co och Stångåstaden. On Stage är öppen för alla åldrar och alla typer av scenkonst och riktar sig främst till boende i Linköping med omnejd.

Talangjakten On Stage är en av många aktiviteter som Stångåstaden är med och arrangerar i samband med Linköpings stadsfest. Läs mer om övriga aktiviteter på Stångåstadens hemsida.

För mer information, kontakta gärna:
Heidi Berger, Marknadschef Stångåstaden, telefon 072-254 30 52
Ida Lyth, PR- och kommunikationsansvarig, telefon 072-593 88 08

Bild från deltävling i Skäggetorp

Fortsatt grönt ljus för studenter som vill flytta till Linköping30.8.2024 12:58:34 CEST | Nyheter

Linköping behåller grönt ljus i Sveriges förenade studentkårers, SFS, årliga bostadsrapport. Grönt ljus innebär att studenter kan erbjudas ett boende inom en månad. Studentbostäder, Stångåstadens dotterbolag är hyresvärd till ungefär 25 % av Linköpings studenter och jobbar hårt för att tillgängliggöra fler bostäder för stadens studenter och har i år startat två byggprojekt av närmare 300 nya studentbostäder som blir klara för inflyttning under 2026.

900 nya bostäder gör att Linköping kan fortsätta växa23.8.2024 08:55:36 CEST | Blogginlägg

I veckan hade vi ett formellt startskott för den nya stadsdelen Djurgården i Linköping. Vår första etapp innehåller 176 nya hem och ett mindre centrum med bland annat en ny vårdcentral. På sikt ska stadsdelen växa till flera tusen bostäder. Det är inte det enda vi bygger, just nu har vi 900 nya bostäder på gång i olika lägen i staden. Men varför drar vi i gång byggandet av en ny stadsdel och flera andra byggen nu när det är tuffare tider än på många år i bostadsbranschen?