Strömavbrott i Katrineholm på grund av hård blåst

Den hårda blåsten i Katrineholm har under torsdagen orsakat flera strömavbrott då träd fallit ner på elledningarna. För närvarande är cirka 2 500 kunder utan el i Katrineholms ytterområden, dock inte Julita och Beckershov.

Tekniska verken jobbar intensivt med att återställa driften. Prognosen är dock svårbedömd, men troligtvis kommer de flesta att få strömmen tillbaks under sena kvällen eller natten.

Rapportera gärna nedfallna träd till Tekniska verkens driftcentral.

Gå inte nära träd eller elledningar då det kan utgöra livsfara!

Driftcentralen, Tekniska verken i Linköping, 013-20 80 20
dc@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Nu driftsätts Sveriges största solcellspark i Linköping9.7.2020 15:40:00 CESTPressmeddelande

Första panelerna sattes upp i mitten av maj och trots förseningar, som en effekt av coronapandemin, kan nu Sveriges hittills största solcellspark börja producera el. En solig sommardag beräknas den ge el motsvarande årliga hushållselen hos 18 villor eller 36 lägenheter. Solcellsparken är en gemensam satsning för en mer hållbar energiförsörjning i Sverige från Alight, Infranode, Tekniska verken i Linköping och Swedbank.