Succén är tillbaka! Wallmans skapar ny show och dinnerparty i Kungsportshuset Göteborg

Wallmans är tillbaka i Göteborg och under våren kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept att bjuda in till Dinnerparty i Kungsportshuset. Det blir en helkväll med flerrättersmeny som i vanlig ordning serveras av Wallmans karismatiska stjärnor, som också levererar en show av bästa klass, både från scenen och runt om i lokalen. Upplevelsen börjar i entrén till Kungsportshusets spektakulära arena och artisternas närhet går som en röd tråd genom kvällen. Kökets kreatörer skapar spännande smaker och menyn serveras i harmoni med kvällens show samtidigt som det musikaliska innehållet sträcker sig från ABBA till Avicii - med musik från Sveriges mest folkkära artister och från de riktigt stora internationella legenderna.

Dinnerparty

Kungsportshuset och Wallmans – part of Moment Group

Under fjolårets succé med julshowen upplevde gästerna julmagi med Christmas by Wallmans – nu flyttar en ny show in och skapar dinnerparty i Kungsportshuset hela våren 2020.

Sedan Wallmans Salongers premiär för 29 år sen har hundratusentals gäster blivit serverade av Wallmans-artister – stjärnor som levererat en show av högsta klass samtidigt som de balanserat tallrikar och med värme tagit extra väl hand om just ”sina” gäster. Wallmans spelar för fulla hus i Stockholm, Köpenhamn och Oslo och under våren är de tillbaka i Göteborg för ett gästspel i Kungsportshuset!

En av artisterna som kommer att vara med och skapa vårens fest är Veronika Wallentin, en artist som nyligen avslutade sin utbildning vid Balettakademien i Göteborg.

Det var en helt otrolig upplevelse att få komma i princip direkt från musikalutbildning och få vara en del av det fantastiska gänget som skapade Wallmans julshow i Kungsporthuset. Tillsammans med flera rutinerade Wallmans-artister fick jag en möjlighet att göra det jag älskar – att stå på scen och samtidigt lära mig ta hand om gäster på det speciella sätt som karaktäriserar konceptet Wallmans. Och nu står jag snart här igen och är med och skapar vårens festkvällar – när vi bjuder in till Dinnerparty i Kungsportshuset. Det känns helt underbart, säger Veronika Wallentin, showartist i Wallmans Dinnerparty.

Premiär för dinnerparty den 28 februari. Biljetter, bokning via: www.kungsportshuset.se

Press och intervju-förfrågningar kontakta Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com

Werecki Promotion Company - www.werecki.com

------------------------------

Om Kungsportshuset

Kungsportshuset är en av stans mest spektakulära mötesplatser – med ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg.

À la carte-restaurangen KPH Matbar, som ligger på éntreplan, serverar mat och dryck med honnörsorden kvalitet, innovation och lekfullhet - allt i harmoni med den gemytliga interiören och framförallt en välkomnande miljö. Oavsett om du tittar in för något enkelt i baren, en lunch, en lyxigare middag eller en after work så ska det kännas välkomnande, omfamnade och okomplicerat.

Eventarenan med sin färgstarka och mustigt designade inredning har sin entré i tornet och huserar på andra och tredje våningen. De spektakulära lokalerna i kombination med det bästa inom ljud & ljus skapar perfekta förutsättningar för galor, dinnershows, kick-offer, event och nattklubbsupplevelser.

Adress: Östra Larmgatan 18, Göteborg – läs mer på: www.kungsportshuset.se

Dinnerparty

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.