Succén är tillbaka! Wallmans skapar ny show och dinnerparty i Kungsportshuset Göteborg

Wallmans är tillbaka i Göteborg och under våren kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept att bjuda in till Dinnerparty i Kungsportshuset. Det blir en helkväll med flerrättersmeny som i vanlig ordning serveras av Wallmans karismatiska stjärnor, som också levererar en show av bästa klass, både från scenen och runt om i lokalen. Upplevelsen börjar i entrén till Kungsportshusets spektakulära arena och artisternas närhet går som en röd tråd genom kvällen. Kökets kreatörer skapar spännande smaker och menyn serveras i harmoni med kvällens show samtidigt som det musikaliska innehållet sträcker sig från ABBA till Avicii - med musik från Sveriges mest folkkära artister och från de riktigt stora internationella legenderna.

Dinnerparty

Kungsportshuset och Wallmans – part of Moment Group

Under fjolårets succé med julshowen upplevde gästerna julmagi med Christmas by Wallmans – nu flyttar en ny show in och skapar dinnerparty i Kungsportshuset hela våren 2020.

Sedan Wallmans Salongers premiär för 29 år sen har hundratusentals gäster blivit serverade av Wallmans-artister – stjärnor som levererat en show av högsta klass samtidigt som de balanserat tallrikar och med värme tagit extra väl hand om just ”sina” gäster. Wallmans spelar för fulla hus i Stockholm, Köpenhamn och Oslo och under våren är de tillbaka i Göteborg för ett gästspel i Kungsportshuset!

En av artisterna som kommer att vara med och skapa vårens fest är Veronika Wallentin, en artist som nyligen avslutade sin utbildning vid Balettakademien i Göteborg.

Det var en helt otrolig upplevelse att få komma i princip direkt från musikalutbildning och få vara en del av det fantastiska gänget som skapade Wallmans julshow i Kungsporthuset. Tillsammans med flera rutinerade Wallmans-artister fick jag en möjlighet att göra det jag älskar – att stå på scen och samtidigt lära mig ta hand om gäster på det speciella sätt som karaktäriserar konceptet Wallmans. Och nu står jag snart här igen och är med och skapar vårens festkvällar – när vi bjuder in till Dinnerparty i Kungsportshuset. Det känns helt underbart, säger Veronika Wallentin, showartist i Wallmans Dinnerparty.

Premiär för dinnerparty den 28 februari. Biljetter, bokning via: www.kungsportshuset.se

Press och intervju-förfrågningar kontakta Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com

Werecki Promotion Company - www.werecki.com

------------------------------

Om Kungsportshuset

Kungsportshuset är en av stans mest spektakulära mötesplatser – med ett unikt läge på Kungsportsplatsen i hjärtat av Göteborg.

À la carte-restaurangen KPH Matbar, som ligger på éntreplan, serverar mat och dryck med honnörsorden kvalitet, innovation och lekfullhet - allt i harmoni med den gemytliga interiören och framförallt en välkomnande miljö. Oavsett om du tittar in för något enkelt i baren, en lunch, en lyxigare middag eller en after work så ska det kännas välkomnande, omfamnade och okomplicerat.

Eventarenan med sin färgstarka och mustigt designade inredning har sin entré i tornet och huserar på andra och tredje våningen. De spektakulära lokalerna i kombination med det bästa inom ljud & ljus skapar perfekta förutsättningar för galor, dinnershows, kick-offer, event och nattklubbsupplevelser.

Adress: Östra Larmgatan 18, Göteborg – läs mer på: www.kungsportshuset.se

Dinnerparty

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen24.3.2020 17:12:09 CETPressmeddelande

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen, initierar ett skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren under sitt obligationslån och arbetar intensivt för att säkerställa tillgång till rörelsekapital under det närmaste kvartalet. Som tidigare har kommunicerats bedrivs Moment Groups verksamheter inom en bransch som drabbas mycket hårt av coronaviruset och pandemin vilket fortsatt kommer att ha en stor negativ påverkan på såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Arbetet med att överblicka omfattningen pågår och åtgärder vidtas löpande för att parera den negativa påverkan på de sätt det är möjligt.