Susanna Roback ny vd för Fastighetsägarna MittNord

Den 20 september tillträder Susanna Roback som vd för Fastighetsägarna MittNord. Hon efterträder Andreas Sjöberg som valt att lämna företaget efter sommaren. "Susanna har lång och gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen och vi är glada att hon vill leda det fortsatta arbetet med att utveckla vår medlemsservice och affärsmässighet", säger Fastighetsägarna MittNords ordförande Björn R:son Åqvist.

Under större delen av våren har arbetet pågått med att hitta en ny vd sedan Andreas Sjöberg meddelat styrelsen att han ämnade gå vidare till nya utmaningar inom stiftelseägda friskolekoncernen Europaskolan. Intresset för tjänsten har varit stort och rekryteringsprocessen har skett i samarbete med konsult. Nu har styrelsen beslutat att anställa Susanna Roback som ny vd.

Susanna Roback har en lång och gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen och är sedan drygt två år verksam som vd för Norrevo Fastigheter i Norrköpings kommun. Hon har tidigare varit fastighetschef och tillförordnad vd för Lejonfastigheter AB, chef för FM centrum inom Region Östergötland samt regionchef och affärschef inom Riksbyggen.

– Det är med stor glädje och ödmjukhet jag tillträder tjänsten. Det känns jättespännande att vara delaktig i den fina resa som Fastighetsägarna MittNord är på. Jag är förväntansfull att få träffa medarbetare och medlemmar och hoppas att det ges möjlighet till det under hösten, säger Susanna Roback.

Styrelsen är mycket nöjd med rekryteringen.

– Det känns väldigt bra, Susanna Roback passar vår kravprofil väl. Hon har en bred erfarenhet av branschen, dokumenterat goda ledaregenskaper och god förståelse för medlemsservice, säger Fastighetsägarna MittNords ordförande Björn R:son Åqvist.

Fastighetsägarna MittNord är en av fyra regioner inom federationen Fastighetsägarna. Regionen sträcker sig över 112 kommuner i norra och mellersta Sverige och innehåller 13 kontorsorter och närmare 70 medarbetare, från Luleå i norr till Norrköping i söder. Antalet medlemmar är 3 500 som tillsammans äger och förvaltar drygt 13 000 fastigheter.

För ytterligare upplysningar kontakta:

Björn R:son Åqvist
Epost: bjorn.aqvist@aqv.se

Susanna Roback
Epost: susanna.roback@norrevo.se

Bilder

Susanna Roback tillträder tjänsten som vd för Fastighetsägarna MittNord den 20 september.
Ladda ned bild
"Styrelsen är mycket nöjd med rekryteringen av Susanna Roback", säger Fastighetsägarna MittNords ordförande Björn R:son Åqvist
Ladda ned bild