Svensk Friidrott sänder live från Ståhls säsongsdebut i Sverige

På söndag lyfts tävlingsstoppet. Det uppmärksammar vi genom att sända ”Friidrottsstudion” på Svensk Friidrotts Facebook och Youtube – samt friidrott.se. 7 timmar högklassig friidrott från flera håll i Sverige väntar. Daniel Ståhl, Kim Amb och Fanny Roos är några av namnen.

Friidrottsstudion kommer sättas upp och utgå ifrån Södertälje och tävlingen Kringelkastet - med Daniel Ståhl, Simon Pettersson, Vanessa Kamga och Caisa-Marie Lindfors i diskus, Kim Amb och Sofi Flink i spjut, samt Wictor Petersson och Fanny Roos i kula.
Startlistor Kringelkastet

Parallellt visar vi livebilder från en längd- och höjdtävling i Kil. Sofie Skoog, Ellen Ekholm och Melwin Lycke Holm är de kanske tre mest intressanta starterna. Vi kommer också kunna ge rapporter och rörliga bilder från andra intressanta tävlingar runtom i Sverige som arrangeras på söndagen: Khaddi Sagnia och flera andra kör sprint i Göteborg, en mångkampstävling avgörs i Ljungby och ytterligare en höjdtävling på Sollentunavallen.

Några hålltider att ha koll på:
10:30: Friidrottsstudion drar igång med 100m för kvinnor och män (Elin Östlund och Moa Hjelmer startar) i Södertälje
 11:15: 200m kvinnor och män (Moa Hjelmer och Elin Östlund startar)
 11:40: Slägga kvinnor
 11:45: Längd kvinnor och män (Kil)
 13:00: Höjd kvinnor och män (Kil)
 13:05: Kula kvinnor och män
 14:15: Spjut kvinnor och män