PR & Beyond

Svenska popstjärnan Theoz och Warner Music Nordics blir först i Norden – släpper unik upplevelse i Roblox

Dela
Theoz Vinterland kommer bli den första Roblox-världen med ett virtuellt framträdande helt på svenska. Stockholm, 9 februari 2023 - Skivbolaget Warner Music Nordics har tillsammans med spelutvecklaren Go Maddox Interactive och musikmediebyrån Emperial utvecklat en unik upplevelse där den svenska popstjärnan Theoz får en egen avatar och värld på plattformen.

Upplevelsen som går under namnet Theoz Vinterland är helt unikt eftersom det är första gången detta görs helt på svenska. I spelet kan användarna utforska vintervärlden på olika lekfulla sätt. Man kan bland annat åka skridskor, rutschbanor och samla mynt för att låsa upp föremål till sin avatar. Dessutom kommer fansen kunna uppleva Theoz konsert fr o m 14 februari t o m 14 maj där hans avatar framför tre låtar varje heltimme. En av låtarna - “Otursdag” är helt unik och specialskriven för plattformen. 

Roblox är en onlinespelplattform i 3D med 58,8 miljoner dagliga aktiva användare. Plattformen öppnar upp möjligheter för människor att träffas, skapa och uttrycka sig själva i en interaktiv miljö. 

“Det här är en helt unik upplevelse och första gången man skapar en Robloxupplevelse baserad på en nordisk artist. Vi utforskar hela tiden nya vägar till hur vi ska kunna jobba med våra artister och låtar i metaverse och det här är ett perfekt exempel på hur man kan förena de två världarna. Hela upplevelsen öppnar upp massvis med spännande möjligheter för oss för att kunna lansera och marknadsföra framtidens musik på helt nya sätt”, säger Robert Skowronski, A&R på Warner Music.

Theoz slog igenom som 12-åring i appen Musically (innan den bytte namn till TikTok) och är förutom en framgångsrik artist också en av Sveriges största influencers med nästan 2 miljoner följare på TikTok. Sedan samarbetet med Warner Music startade 2018 har Theoz haft ett flertal stora hits. Nu senast låten ”Som Du Vill” som var en av de största svenska poplåtarna 2022.

“Det är fantastiskt kul att arbeta tätt ihop med musikbranschen och skapa nya sätt för fans att interagera med artisterna, deras musik och skapa nya digitala gemenskaper. Vi tror starkt på att musik kommer att vara en av de stora bryggorna för att bjuda in den större massan in till metaverse, säger Tobias Jegenstam, grundare av Go Maddox Interactive.

“Det här är ett banbrytande ögonblick för nordiska artister som vill vara närvarande på den här plattformen” säger Mark Fry, CEO Warner Music Nordics.

Theoz Vinterland släpps den 14 februari på plattformen Roblox.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

PR & Beyond
PR & Beyond
Blecktornsgärnd 1
11824 Stockholm

+46 70 7527605http://www.prbeyond.se

PR & Beyond är en kreativ kommunikationsbyrå är en kreativ byrå med fokus på musik, kultur och nöjesindustrin. Vi har en bred kunskap, stort engagemang och många års erfarenhet av PR och marknadsföring med landets idag ledande artister. 

Följ PR & Beyond

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från PR & Beyond

#peaklenin4autism - nästa äventyr för Måns Möller6.7.2023 11:44:29 CEST | Pressmeddelande

Efter att bland annat ha cyklat över USA, genomfört 10 Vasalopp på 10 dagar (med Christer Skog) och slagit världsrekordet som snabbast över Europa på cykel (613 mil på 28 dagar från UFA, Ryssland till Cabo da Roca, Portugal), står ännu ett äventyr för dörren för Måns Möller: att bestiga berget Peak Lenin i Tadzjikistan. Berget når en höjd på 7134 meter över havet. Med sig på resan har han sin vän Tony Regnhamn. Klättringen starta den 9 juli och målet är att nå toppen den 24 juli.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye