Tack alla medarbetare och kollegor inom Järnvägen!

2020 har varit ett år på liv och död. Många har drabbats personligen, men alla har påverkats av den globala pandemi som har lamslagit vårt samhälle och faktiskt förändrat hur vi lever våra liv. Allra närmast covid-19 har Sveriges sjukvårdspersonal stått i givakt, och det är med enorm tacksamhet och ödmjukhet som vi tänker på den insats de har gjort för oss alla under året.

Stor tacksamhet känner vi också för alla våra medarbetare och kollegor inom järnvägen, som under hela pandemin har jobbat hårt för att upprätthålla en fungerande järnväg, tunnelbana och spårväg. Ett arbete som med all rätt bedöms som samhällsviktigt, och som har gjort det möjligt för Sveriges befolkning att kunna fortsätta att på ett säkert sätt komma fram till sitt arbete, till skolan, och hjälpt till att hålla igång de viktiga godstransporterna. Vi har trots allt inte stått helt stilla, och det tackar vi er för.
    Ni har stannat borta från familj och vänner under långa perioder så att planerade projekt har kunnat genomföras utan störningar. Ni har gjort allt för att arbeta så säkert som möjligt – nu inte längre ”bara” utifrån era vanliga arbetsmoment utan dessutom ur smittspridningssynpunkt, av hänsyn till era kollegor. Ni har gett allt, och ni har gjort det med den yrkesstolthet som är så utmärkande för järnvägsbranschen. FSJ är också stolta – över att representera alla våra dedikerade och omtänksamma medarbetare, och nu när 2020 närmar sig sitt slut så är det med stor respekt som vi ser tillbaka på allt som ni har åstadkommit under så svåra omständigheter.

Vi håller i och håller ut till årets slut, med förhoppning om ett ljusare 2021.

Återigen, tack!

Vänliga hälsningar

Styrelsen för Föreningen Sveriges Järnvägsentreprenörers, FSJ:

Robert Röder NRC-Group AB, Thomas Lindberg Rosenqvist Entreprenad AB, Cecilia Lycke Omexom Sverige AB, Patrik Nilsson Effiage Rail Nordic AB, Olga Selin Signalbolaget AB, Johan Oscarsson Strukton Rail AB, Daniel Öholm Railcare Group AB