Teknikföretagens konjunkturprognos för 2019

Tisdagen den 7 maj kl. 07.00 publicerar Teknikföretagen sin konjunkturprognos för 2019.

I rapporten redovisas de ekonomiska utsikterna internationellt. Vidare kommenteras utsikterna för teknikföretag i Sverige med branschvisa genomgångar av bil- och transportmedelsindustrin, maskinindustrin, metallvaruföretag samt tele- och elektronikindustrin.

Rapporten publiceras på www.teknikforetagen.se kl. 07.00 den 7 maj samt via TT:s pressmeddelandetjänst.

Teknikföretagen presenterar halvårsvisa genomgångar av konjunkturutsikterna. Tidigare prognoser samt Teknikföretagens kvartalsvisa konjunkturbarometrar finns på www.teknikforetagen.se.

Teknikföretagen och HanaPee sänder mattelektioner live för Sveriges högstadieelever5.5.2020 10:59:41 CESTPressmeddelande

Teknikföretagen lanserar nu sin webbserie ”Vi räknar på det!” i liveformat. Syftet är att hålla igång matematikintresset bland högstadieelever under en vår som inneburit inställda nationella prov och mycket distansstudier. Matematik är det ämne som flest elever inte har godkänt i när de slutar årskurs nio – runt 10 procent klarar inte det uppsatta målen och det vill Teknikföretagen ändra på.