Tekniska verken kan vinna Svenska Designpriset för sin digitala årsredovisning

Förra vecka nominerades Tekniska verkens digitala årsredovisning till Publishingpriset, nu står det klart att den digitala årsredovisningen även är nominerad till Svenska Designpriset 2018. Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation.

Årsredovisningen har producerats i samarbete med Significant Bit, Edit & Björnen och Identx kommunikation.

För mer information kontakta gärna: Anna Nestun, marknadskommunikationschef, Tekniska verken,
013-20 90 18,
anna.nestun@tekniskaverken.se

Johan André, grundare och utvecklare, Significant Bit, 011-333 00 99, johan@significantbit.se

Här finns Tekniska verkens digitala årsredovisning

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vatten är vårt viktigaste livsmedel - förorena det inte genom fultvätt25.4.2019 11:22:13 CESTPressmeddelande

Nu är det återigen dags för årets stora biltvättarhelg. Den 27 och 28 april är det fokus på att få så många som möjligt att rengöra sina bilar i en biltvätt istället för att fultvätta den hemma på garageuppfarten eller på gatan. Den stora och viktiga skillnaden är att det smutsiga vattnet i en biltvätt renas innan det går tillbaks ut i naturen, medan vattnet från en tvätt hemma på uppfarten rinner rakt ut i närmaste dike via dagenvattenledningarna och förorenar miljön där du bor.

Uppdatering: Vattenläckan i Vikingstad lagad11.4.2019 13:46:06 CESTPressmeddelande

Den vattenläcka som uppstod i Vikingstad under torsdagsmorgonen är nu åtgärdad, och det är nu normala förhållanden i vattenleveransen. Dock kan det förekomma missfärgat vatten som inte är farligt att dricka. Under morgonen uppstod en vattenläcka i Vikingstad utanför Linköping. Läckan påverkar även omkringliggande orter, som exempelvis Sjögestad, Nykil och Västerlösa. Det är ännu oklart vad läckan beror på, men den uppstod i samband med ett grävarbete.