Tidernas största hits från boyband-eran får nytt liv i showen “A show larger than life”

I höst är det premiär för den storslagna showen A show larger than life, som tar avstamp i några utav tidernas största boybands. Det blir en kavalkad av oförglömliga hits från legendariska musikgrupper som Backstreet Boys, New Kids on The Block, Take That och Westlife, men i ett uppskruvat och förhöjt framförande. A show larger than life har premiär på Nya Hamburger Börs i Stockholm den 21 september 2023.
Fotograf: Peter Knutsson

A show larger than life är en showupplevelse i högt tempo där välkända melodier från tidernas mest älskade boybands kommer att framföras i en helt nykomponerad show. Det blir en uppsättning med fängslande sceneffekter och enastående koreografi. På scen ser vi några av Sveriges främsta artister och underhållare så som David Lindgren, Boris René, Greg Curtis, Erik Segerstedt och Mattias Andréasson, samt ytterligare fem av Sveriges mest begåvade musiker och dansare. Showens nytänkande sound är under ledning av kapellmästare Kristian Kraftling, senast aktuell med Dirty Loops Turné.

Att få göra den här showen är en dröm som går i uppfyllelse. Om mina vänner skulle beskriva mig med en musikstil så skulle det vara boyband. Med den här showen kan vi hylla den musik-era som så många älskar. För mig är det en era som aldrig tagit slut, och nu ska vi ta den här musiken till ytterligare en nivå med det bästa av det bästa i boyband-genren”, säger David Lindgren.

I showen, som regisseras av prisbelönade Roine Söderlundh, kommer världshits från bland annat Backstreet Boys, New Kids on The Block, Westlife, Take that och N’Sync att finnas med.

”Det är en låtskatt som är helt enorm. Jag älskar musiken och att få överraska publiken. Det häftiga är konceptet och att vi gjort helt nya versioner av de här hitlåtarna. Folk kommer stå upp och dansa”, säger Roine Söderlundh.

Svenska producenter och låtskrivare har spelat en stor roll i att skapa musik för boybands både nationellt och internationellt genom åren, något som starkt bidragit till skapandet av det svenska musikundret. Strålkastarljuset i showen kommer därför också att vara riktat på de svenska upphovspersonerna Max Martin, Jörgen Elofsson, Anders Bagge, Andreas Carlsson, Denniz Pop, Lisa Miskowski och fler därtill som lade grunden för många av de boyband som växte fram under 90-talet. A show larger than life blir därmed en hyllning till den berömda eran från tidigt 90-tal fram till idag.

A show larger than life har ett nästintill amerikanskt format, fullt av sceneffekter, känslor och power på ett sätt som man sällan ser i Sverige. Till min hjälp har jag Sveriges absolut bästa showregissör, Roine Söderlundh och tio outstanding stjärnor i varje position på scen. Vi har handplockat varje person till denna show, från artister och dansare till musiker och kreatörer”, säger Mikael Gordon Solfors, producent.

A show larger than life produceras av 2Entertain.
Premiär: 21 september 2023 på Nya Hamburger Börs, Stockholm

Biljettsläpp: 22 maj 2023 på Showtic.se. Pressbilder: Här.

2Entertain part of Moment Group

Fotograf: Peter Knutsson

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.