Två nya vänner till Friends Agenda

Friends Agenda stärker laget med två nyrekryteringar. Marica Määttä kommer närmast från Stenbecks Stiftelse där hon varit programansvarig för stiftelsens partnerskap. Amir Zaino har lång erfarenhet från byråsidan och var tidigare partner på Friends Agenda. Han kommer senast från fyra år på StrandbergHaage.
Amir Zaino återvänder till Friends Agenda och samtidigt rekryteras Marica Määttä.

– ­Det känns riktigt bra att vi lyckats locka dessa stjärnor! Marica har ett unikt driv och hennes bakgrund inom socialt entreprenörskap kommer att addera mycket värde till många av våra kunder. Amir har efter några år på en annan PR-byrå äntligen hittat tillbaka. Hans stora branscherfarenhet bidrar till både ökad bredd och spets, säger Sibel Wolff, VD på Friends Agenda.

Marica Määttä kommer att arbeta med flera av Friends Agendas nationella och internationella kunder som kommunikatör och projektledare.

– På Friends Agenda känner man sig välkommen från första stund man stiger in i lokalen. Jag ser fram emot att bidra med nya perspektiv och lära mig av kunniga och kloka kollegor, säger Marica Määttä.

Amir Zaino kliver in som senior konsult och kommer att arbeta med flera av byråns kunder.

– Det känns fantastiskt roligt att komma tillbaka till ett nytt, än bättre, Friends Agenda. De smarta och insiktsfulla diskussionerna finns kvar i byråns DNA medan nya drivna medarbetare kommit till sedan sist, säger Amir Zaino.

Friends Agendas arbetar sedan tidigare bland annat med LKAB, TikTok Sverige, Starstable och flertalet kommuner. Hösten kickas igång med nya kunder såsom Energimyndigheten, Evidia och Uppsala universitet.

Amir började på Friends Agenda den 15 augusti medan Marica anslöt den 22 augusti.