Ulf Lindberg ny näringspolitisk chef på Teknikföretagen

Ulf Lindberg, som på konsultbasis haft ett utredningsuppdrag åt Teknikföretagen, kommer att tillträda tjänsten som näringspolitisk chef på avdelningen Industriell utveckling. Ulf Lindbergs uppgift blir att öka fokuseringen med Teknikföretagens påverkansarbete. Innan Ulf Lindberg startade egen verksamhet var han näringspolitisk chef på Almega. Han efterträder Amelie von Zweigbergk som lämnar Teknikföretagen.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 4000 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Ett teknikäventyr mot framtiden - ny poddserie3.12.2018 14:00:00Pressmeddelande

Vilka utmaningar står industrin inför och hur ska vi möta dem? Det pratar vi om i tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time. Produktion2030 står i centrum och experter från akademi och näringsliv gästar podden för att prata om framtidens industri. Vi diskuterar ämnen som den fjärde industriella revolutionen, cirkulära produktionssystem och kompetens för framtidens smarta fabrik. Teknikföretagens presschef Anna Lööf programleder poddserien tillsammans med radio- och tv-mannen Kjell Eriksson.