Uppdaterade SEAT Ibiza och SEAT Arona - strax dags för digital världspremiär

SEAT lanserar strax uppdaterade Ibiza och Arona, två av varumärkets viktigaste modeller. Båda modellerna har fått ny spännande design både in- och utvändigt, dessutom har uppkopplingen blivit ännu mer effektiv tack vare nya tekniska lösningarna. Den 15 april är det digital världspremiär.
  • Ibiza är en ikonisk SEAT-modell som ligger bakom en stor del av företagets framgångar, sedan starten har den sålts i snart 6 miljoner exemplar
  • Arona, som lanserades 2017, har blivit en verklig hörnsten för SEAT, 2020 var den företagets näst mest sålda modell
  • Världspremiär: torsdagen den 15 april kl. 10.00

Martorell, Spanien, 6 april 2021, Med vidareutvecklad exteriör och en rent revolutionerande interiör, får nu SEAT Ibiza och Arona en ännu mer fräsch och ungdomlig karaktär.

SEAT Ibiza är en ikonisk modell, sedan lanseringen 1984, har denna lilla halvkombi blivit den mest populära modell som någonsin rullat av monteringsbanden på SEAT. Den uppdaterade versionen är framtagen helt i linje med detta vinnande koncept.

Den får sällskap av city-SUV:en SEAT Arona som har ett mer robust uttryck och en mer uttalad offroad-karaktär, men som självklart också är perfekt för krävande citytrafik med hög säkerhet och smidig storlek.

”Såld i snart sex miljoner exemplar under sina fem generationer, har SEAT Ibiza blivit en robust hörnpelare för företagets framgångar, och SEAT Arona är också den en centralfigur i vårt utbud genom att ifjol vara den näst mest sålda SEAT-modellen”, säger Wayne Griffiths, VD för SEAT och CUPRA. ”Uppgraderingen och uppdateringen av de båda modellerna förbättrar dem ytterligare och gör dem till ett ännu mer komplett val samtidigt som de fått en förnyad design”.

Världen blir allt mer digitaliserad och uppkopplad, och både SEAT Ibiza och Arona är väl förberedda för denna utveckling vilket förstärker deras ungdomliga karaktär och gör kupén mer intuitiv och funktionell. Bakom detta ligger den förbättrade designen och de utökade tekniska lösningarna ombord.

Håll dig uppdaterad! Den digitala världspremiären för nya SEAT Ibiza och SEAT Arona äger rum torsdagen den 15 april kl. 10.00.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

SEAT är det varumärke som har den yngsta kundprofilen i Europa (10 år yngre än branschgenomsnittet) och är en ingång för många nya kunder till Volkswagen-gruppen. SEAT erbjuder bilar "Created in Barcelona", med uppseendeväckande design och avancerade förbränningsmotorer.

Varumärket presenterar för närvarande det starkaste sortimentet någonsin. Med ett utbud på sex modeller, från de mest effektiva, traditionella förbränningsdrivlinorna till mild- och plug-in hybrider samt motorer som kan drivas på svensk Biogas. SEAT lanserade nyligen SEAT Leon e-HYBRID och SEAT Tarraco e-HYBRID, och kommer inom kort presentera uppdaterade versioner av Ibiza och Arona. SEATs tre SUV:ar, Arona, Ateca och Tarraco, står för nästan hälften av SEATs försäljning.

Dessutom satsar SEAT på e-mobilitet i citymiljö genom SEAT MÓ, denna affärsenhet arbetar med att utveckla och driva företagets framtida mikromobilitetsstrategi med fokus på elektriska produkter och tjänster.

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:43:26 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)