Uppdaterade SEAT Ibiza och SEAT Arona - strax dags för digital världspremiär

SEAT lanserar strax uppdaterade Ibiza och Arona, två av varumärkets viktigaste modeller. Båda modellerna har fått ny spännande design både in- och utvändigt, dessutom har uppkopplingen blivit ännu mer effektiv tack vare nya tekniska lösningarna. Den 15 april är det digital världspremiär.

• Ibiza är en ikonisk SEAT-modell som ligger bakom en stor del av företagets framgångar, sedan starten har den sålts i snart 6 miljoner exemplar
  • Arona, som lanserades 2017, har blivit en verklig hörnsten för SEAT, 2020 var den företagets näst mest sålda modell
  • Världspremiär: torsdagen den 15 april kl. 10.00

Martorell, Spanien, 6 april 2021, Med vidareutvecklad exteriör och en rent revolutionerande interiör, får nu SEAT Ibiza och Arona en ännu mer fräsch och ungdomlig karaktär.

SEAT Ibiza är en ikonisk modell, sedan lanseringen 1984, har denna lilla halvkombi blivit den mest populära modell som någonsin rullat av monteringsbanden på SEAT. Den uppdaterade versionen är framtagen helt i linje med detta vinnande koncept.

Den får sällskap av city-SUV:en SEAT Arona som har ett mer robust uttryck och en mer uttalad offroad-karaktär, men som självklart också är perfekt för krävande citytrafik med hög säkerhet och smidig storlek.

”Såld i snart sex miljoner exemplar under sina fem generationer, har SEAT Ibiza blivit en robust hörnpelare för företagets framgångar, och SEAT Arona är också den en centralfigur i vårt utbud genom att ifjol vara den näst mest sålda SEAT-modellen”, säger Wayne Griffiths, VD för SEAT och CUPRA. ”Uppgraderingen och uppdateringen av de båda modellerna förbättrar dem ytterligare och gör dem till ett ännu mer komplett val samtidigt som de fått en förnyad design”.

Världen blir allt mer digitaliserad och uppkopplad, och både SEAT Ibiza och Arona är väl förberedda för denna utveckling vilket förstärker deras ungdomliga karaktär och gör kupén mer intuitiv och funktionell. Bakom detta ligger den förbättrade designen och de utökade tekniska lösningarna ombord.

Håll dig uppdaterad! Den digitala världspremiären för nya SEAT Ibiza och SEAT Arona äger rum torsdagen den 15 april kl. 10.00.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

SEAT är det varumärke som har den yngsta kundprofilen i Europa (10 år yngre än branschgenomsnittet) och är en ingång för många nya kunder till Volkswagen-gruppen. SEAT erbjuder bilar "Created in Barcelona", med uppseendeväckande design och avancerade förbränningsmotorer.

Varumärket presenterar för närvarande det starkaste sortimentet någonsin. Med ett utbud på sex modeller, från de mest effektiva, traditionella förbränningsdrivlinorna till mild- och plug-in hybrider samt motorer som kan drivas på svensk Biogas. SEAT lanserade nyligen SEAT Leon e-HYBRID och SEAT Tarraco e-HYBRID, och kommer inom kort presentera uppdaterade versioner av Ibiza och Arona. SEATs tre SUV:ar, Arona, Ateca och Tarraco, står för nästan hälften av SEATs försäljning.

Dessutom satsar SEAT på e-mobilitet i citymiljö genom SEAT MÓ, denna affärsenhet arbetar med att utveckla och driva företagets framtida mikromobilitetsstrategi med fokus på elektriska produkter och tjänster.

15.000 anställda på SEAT avbryter sitt arbete under en timme för att öka medvetenheten om klimatförändringarna22.4.2021 18:23:38 CEST | Pressmeddelande

För att uppmärksamma Earth Day genomförde SEAT S.A. idag #Project1Hour. Ett globalt initiativ som syftar till att öka medvetenheten om klimatförändringarna. Under en timme tog de 15.000 medarbetarna på SEAT en paus i arbetet för att istället ägna sig åt denna fråga och diskutera åtgärder man kan göra för att minska klimatförändringarna.