Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

2Entertain part of Moment Group

Vinter i Lönneberga är föreställningen som denna vinter spelar på Intiman i Stockholm. Berättelsen bjuder på ett julfirande i smålandsidyllen Katthult med karaktärer som Ida, Alfred, Anton, Alma, Lina och självklart allas vår Emil. En föreställning för båda stora och små.

Några händelser publiken kommer få ta del av är till exempel när Emil bjuder fattighjonen på det stora tabberaset, när Alfred och Emil gräver en varggrop för att tillfångata den otäcka vargen eller när Emil räddar livet på Alfred genom att trotsa den våldsamma snöstormen på väg till läkaren i Mariannelund. Historierna om Emil och hans familj skildras på ett gemytligt sätt innefattande både med – och motgångar.

Vinter i Lönneberga har premiär på Intiman i Stockholm den 5 november.

Biljetterna släpps den 24 maj.

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Stage Fantasy.

För mer information samt biljetter, besök Showtic.se

Pressbilder, klicka här.

För övriga frågor och mer information:

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs13.12.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!