Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

2Entertain part of Moment Group

Vinter i Lönneberga är föreställningen som denna vinter spelar på Intiman i Stockholm. Berättelsen bjuder på ett julfirande i smålandsidyllen Katthult med karaktärer som Ida, Alfred, Anton, Alma, Lina och självklart allas vår Emil. En föreställning för båda stora och små.

Några händelser publiken kommer få ta del av är till exempel när Emil bjuder fattighjonen på det stora tabberaset, när Alfred och Emil gräver en varggrop för att tillfångata den otäcka vargen eller när Emil räddar livet på Alfred genom att trotsa den våldsamma snöstormen på väg till läkaren i Mariannelund. Historierna om Emil och hans familj skildras på ett gemytligt sätt innefattande både med – och motgångar.

Vinter i Lönneberga har premiär på Intiman i Stockholm den 5 november.

Biljetterna släpps den 24 maj.

Föreställningen presenteras av 2Entertain och Stage Fantasy.

För mer information samt biljetter, besök Showtic.se

Pressbilder, klicka här.

För övriga frågor och mer information:

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.