Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Välkommen att bevaka SM-veckan sommar i Linköping

Den 28 juni – 3 juli 2022 är det äntligen dags för SM-veckan sommar igen. Linköping välkomnar dig till en SM-vecka med idrottsupplevelser, världsstjärnor och folkfest. Välkommen till Linköping och SM-veckan!

SM-veckan sommar i Linköping äger rum den 28 juni – 3 juli i Linköping. Tinnebäcksbadet, Trädgårdstorget, Linköpings motorstadion, Kinda kanal och Stora torget är några av arenorna där lite drygt 30 idrotter ska avgöra sina svenska mästerskap.

Här hittar du programmet.

Ackreditering

Vill du bevaka SM-veckan i Linköping? Det är en och samma pressackreditering som gäller för samtliga SM-tävlingar. Ackreditera dig nedan senast 19 juni.

>> Ackreditera dig här <<

Huvudpresscentret kommer finnas på Tinnebäcksbadet. Pressrum med arbetsplatser (obemannat) kommer också att finnas att tillgå på Linköping Konsert & Kongress.

Mer information som när och var du kan hämta din ackreditering, öppettider på presscenter och annat praktiskt får på mejl någon vecka innan SM-veckan börjar.
Du hittar också mer information här.

Under SM-veckan arrangeras också Mötesplats SM-veckan och SM-festen.

Har du frågor om Linköping, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Visit Linköping.

Välkommen till SM-veckan i Linköping!

——————————————————————————–

För mer information:

Åsa Bergström
Kommunikation och media, Riksidrottsförbundet
asa.bergstrom@rfsisu.se

Charlotte Magnusson
Kommunikation och media, Linköping
charlotte.magnusson@visitlinkoping.se

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Det här är SM-veckan
SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottevenemang och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna