Välkommen på presskonferens för Vänsterpartiets Regionpolitiska program inför valet 2018

Vänsterpartiet går till val på ett jämlikt samhälle för alla, inte för några få.

På presskonferensen berättar Vänsterpartiets gruppledare Sara Svensson och förstanamn till regionfullmäktige från Malmö, tillsammans med de två andra toppkandidaterna Agneta Lenander och Peter Ahlbom, om hur Vänsterpartiet vill bygga en jämlik sjukvård för alla och en kollektivtrafik som går att lita på oavsett var man bor i Skåne.

Presskonferensen är på Region Skånes hus i Malmö.

Tid: Onsdagen den 20 juni klockan 10.00.

Plats: Region Skåne, Dockplats 26 i Malmö.

Anmälan görs i receptionen.

Välkomna!

Agneta LenanderLedamot i Regionfullmäktige (V), sjuksköterska, Vänsterpartiets representant i PPT

072 -204 95 75

Peter AhlbomVänsterpartiets representant i sjukvårdsnämnd SUND

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.

Det är dags för satsningar på personalens arbetsmiljö - Vänsterpartiet Skåne lämnar in motion om arbetstidsförkortning för regionanställd personal10.10.2018 13:08Pressmeddelande

Under många år har för hög arbetsbelastning, alltför stressig arbetsmiljö och en organisationsstruktur som försvårar medarbetares möjlighet till inflytande lett till alltför höga sjukskrivningstal och att personal sökt sig bort från sjukvården. För Vänsterpartiet är det tydligt att det är hög tid att ta tag i orsakerna och inte bara behandla symptomen.

M släpper fram Sd-styre i Hörby - djupt olyckligt att byteshandla med maktpositioner med ett parti som inte ens stöttar grundläggande mänskliga rättigheter5.10.2018 06:00Pressmeddelande

Hörbymoderaternas valtekniska samarbete ger dem ordförande- och vice-ordförandeplatser i kommunens nämnder som de inte hade fått om de inte hade stöttat Sverigedemokraterna. Det är vad de hoppas på när de går emot sitt eget partis centrala riktlinjer och ger platsen som kommunstyrelsens ordförande till Sd. Vänsterpartiet Skånes distriktsordförande Ana Süssner Rubin är djupt oroad över utvecklingen.