Välkommen på presskonferens för Vänsterpartiets Regionpolitiska program inför valet 2018

Vänsterpartiet går till val på ett jämlikt samhälle för alla, inte för några få.

På presskonferensen berättar Vänsterpartiets gruppledare Sara Svensson och förstanamn till regionfullmäktige från Malmö, tillsammans med de två andra toppkandidaterna Agneta Lenander och Peter Ahlbom, om hur Vänsterpartiet vill bygga en jämlik sjukvård för alla och en kollektivtrafik som går att lita på oavsett var man bor i Skåne.

Presskonferensen är på Region Skånes hus i Malmö.

Tid: Onsdagen den 20 juni klockan 10.00.

Plats: Region Skåne, Dockplats 26 i Malmö.

Anmälan görs i receptionen.

Välkomna!

Agneta LenanderLedamot i Regionfullmäktige (V), sjuksköterska, Vänsterpartiets representant i PPT

072 -204 95 75

Peter AhlbomVänsterpartiets representant i sjukvårdsnämnd SUND

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inbjudan: Malin Björk, Vänsterpartiet Skåne och Vänsterpartiet Malmö håller samtal om aborträtt5.9.2018 17:24Pressmeddelande

Kvinnors rätt till sin egen kropp är helt grundläggande. Just nu blåser det konservativa vindar i Europa och Sverige: aborträtten hotas av begränsningar och förbud och diskussioner om samvetsfrihet lyfts dagligen i den svenska valrörelsen. Malin Björk, vänsterpartiets EU-parlamentariker, Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet i Skåne och Hanna Thomé, vänsterpartiets kommunalråd i Malmö, bjuder in till samtal om hur vi praktiskt kan försvara rätten till fri abort.