Välkommen till pressträff med Vänsterpartiet inför regionstyrelsens sammanträde i Region Skåne

26 april sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till pressträff.

Vänsterpartiets gruppledare Sara Svensson kommenterar aktuella ärenden på dagordningen samt presenterar rapporten En vård fri från diskriminering - del två i Vänsterpartiets rapportserie En jämlik vård.

En vård fri från diskriminering innehåller aktuell statistik och Vänsterpartiets krav för minskad diskriminering inom sjukvården på grund av etnicitet, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller funktionsvariation.

Tid: Torsdagen den 26 april klockan 10.30.
Plats: Rådhus Skåne, Kristianstad, ingång från Stora torg, rum 109.

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

Anmälan görs i receptionen.

För mer information, se kontakter nedan.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inbjudan: Malin Björk, Vänsterpartiet Skåne och Vänsterpartiet Malmö håller samtal om aborträtt5.9.2018 17:24Pressmeddelande

Kvinnors rätt till sin egen kropp är helt grundläggande. Just nu blåser det konservativa vindar i Europa och Sverige: aborträtten hotas av begränsningar och förbud och diskussioner om samvetsfrihet lyfts dagligen i den svenska valrörelsen. Malin Björk, vänsterpartiets EU-parlamentariker, Sara Svensson, gruppledare för Vänsterpartiet i Skåne och Hanna Thomé, vänsterpartiets kommunalråd i Malmö, bjuder in till samtal om hur vi praktiskt kan försvara rätten till fri abort.