Välkommen till pressträff med Vänsterpartiet inför regionstyrelsens sammanträde i Region Skåne

26 april sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till pressträff.

Vänsterpartiets gruppledare Sara Svensson kommenterar aktuella ärenden på dagordningen samt presenterar rapporten En vård fri från diskriminering - del två i Vänsterpartiets rapportserie En jämlik vård.

En vård fri från diskriminering innehåller aktuell statistik och Vänsterpartiets krav för minskad diskriminering inom sjukvården på grund av etnicitet, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller funktionsvariation.

Tid: Torsdagen den 26 april klockan 10.30.
Plats: Rådhus Skåne, Kristianstad, ingång från Stora torg, rum 109.

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

Anmälan görs i receptionen.

För mer information, se kontakter nedan.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet i Skåne går till val på kortare arbetstid, fler vårdplatser och en tillgänglig, enkel och billig kollektivtrafik21.6.2018 18:46Pressmeddelande

I veckan släppte Vänsterpartiet i Skåne sitt regionpolitiska program för åren 2018-2020. I programmet ryms Vänsterpartiets politik för ett mer jämlikt Skåne - och för en region som inför 30 timmars arbetsvecka, öppnar upp och utökar antalet vårdplatser och arbetar för fri kollektivtrafik för barn, unga och pensionärer.

Rekordstor uppslutning i Vänsterns första majtåg över regionen - Skåne samlas under budskap om arbetsrätt och jämlikhet1.5.2018 17:36Pressmeddelande

Första maj är arbetarrörelsens internationella högtidsdag som högtidlighålls sedan 1890. 2018 blev det rekordstor uppslutning över hela Skåne - Vänsterpartiets 14 arrangemang på lika många orter lockade över 6800 deltagare till demonstrationståg, mat och musik. Talade gjorde bland annat Rossana Dinamarca, Hanna Gedin och Momodou Jallow och musiken stod bland andra Mikael Wihe och Röda Kapellet för.