Välkommen till pressträff med Vänsterpartiet inför regionstyrelsens sammanträde i Region Skåne

26 april sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till pressträff.

Vänsterpartiets gruppledare Sara Svensson kommenterar aktuella ärenden på dagordningen samt presenterar rapporten En vård fri från diskriminering - del två i Vänsterpartiets rapportserie En jämlik vård.

En vård fri från diskriminering innehåller aktuell statistik och Vänsterpartiets krav för minskad diskriminering inom sjukvården på grund av etnicitet, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller funktionsvariation.

Tid: Torsdagen den 26 april klockan 10.30.
Plats: Rådhus Skåne, Kristianstad, ingång från Stora torg, rum 109.

Ärenden på dagordningen inför regionstyrelsen finner ni i sin helhet här.

Anmälan görs i receptionen.

För mer information, se kontakter nedan.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Vänsterpartiet Skåne ansluter sig till Ett jämställt Skåne8.11.2018 11:29Pressmeddelande

Ett av de svenska jämställdhetspolitiska målen är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv: kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva medborgare och att forma villkoren för beslutsfattande. Strategin Ett Jämställt Skåne utgör Länsstyrelsens och KFSK:s plattform för att arbeta för jämställdhet inom Skåne län. Nu ansluter sig Vänsterpartiet i Skåne.