Vänsterpartiet i Skåne väljer ordförande och styrelse i Sveriges näst största partidistrikt

Medborgarhuset i Eslöv: Vänsterpartiet i Skåne höll distriktsårsmöte med ett hundratal personer från alla Skånes partiföreningar på plats för att representera över 3000 medlemmar. Tillsammans valde man om Umihana Rašović Kasumović från Eslöv till distriktsordförande och flera nya representanter till ny distriktsstyrelse.

- Det är en stor ära och väldigt roligt att få fortsätta som ordförande för Vänsterpartiet i Skåne! säger Umihana. Det blir allt tydligare att människor i Sverige och Skåne vill ha ett politiskt alternativ som står upp för sina värderingar för ökad jämlikhet och en stark välfärd. Våra partiföreningar gör ett stort och mycket gott arbete över hela Skåne och det är otroligt givande och lärorikt att organisera distriktets arbete i både stort och smått – från aktivism till parlamentarism och allt där emellan – och det slutar aldrig att inspirera!

Mötet valde också en ny distriktsstyrelse med ledamöter från skånska partiföreningar enligt lista nedan:

Alexandra Kronqvist, Malmö

Emelie Lütgens, Ängelholm

Emma Wennerholm, Höganäs

David Lenander, Svalöv

Hanna Gunnarsson, Lund

Jesper Sahlén, Lund

Patrik Milton, Lomma

Tomas Gustafsson, Helsingborg

Fanny Söderlund, Kristianstad

Svjetlana Saric, Helsingborg

Tjatte Hedlund, Malmö

Susanne Meijer, Hörby

Rebecca Thell, Helsingborg

Roland Nilsson, Östra Göinge

Susanne Ringskog, Simrishamn

Med en nyantagen verksamhetsplan blickar nu distriktet framåt med stor entusiasm inför det kommande verksamhetsåret!

Representant i Servicenämnden