Varning för företag som påstår att de samarbetar med Tekniska verken

Fastighetsägare i Linköping har blivit uppringda av personer som erbjuder sig att rensa avloppsrör. De som ringer påstår att de har ett samarbete med Tekniska verken, vilket inte stämmer. Tekniska verken säljer inga sådana tjänster till privatpersoner. De personer som hört av sig till Tekniska verken i Linköping berättar att företaget ringer från ett 010-nummer.

Mats Johansson, affärsenhetschef för ledningsnät, 013-20 81 16
Mats.Johansson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se