Vings nyhet Casa Cook Chania är en design-oas för familjer

Vings trendiga bohemchica koncept Casa Cook har tagit designvärlden med storm och de två första vuxenhotellen på Kos och Rhodos har synts frekvent i internationella medier och Instagram-flöden. Till sommaren öppnar Ving sitt första Casa Cook-hotell för barnfamiljer, denna gång på Kreta.

Det bohemchica konceptet Casa Cook utökas med sitt första familjehotell. Fotograf Georg Roske

Barnfamiljer som söker en harmonisk och läcker oas för barfotaliv lär trivas på bohemchica Casa Cook Chania på Kreta. Hotellet ligger direkt på stranden cirka tre kilometer från  Chania stad.

Liksom de tidigare Casa Cook-hotellen utmärker sig även Casa Cook Chania med modern, trendig och stilren design som smälter in i omgivningen. Här blandas både betong, trä och kretensisk sten i kombination med noga utvalda inredningsdetaljer.

- Den urbana stilen och den moderna designen i kombination med det bohemchica konceptet och den lokala anknytningen har verkligen blivit en succé och lockat en ny publik till våra tidigare Casa Cook. Vi är glada att nu kunna välkomna familjer. Hotellets barnkoncept har en modern pedagogisk inriktning där man möjliggör för barn att utforska livet på Casa Cook Chania på ett kreativt sätt. I barnklubben kan de måla, delta i enklare matlagningskurser, bada i barnpoolen eller ta en tupplur i de uppsatta tipi-tälten, säger Charlotte Hallencreutz, kommunikatör Ving.

Vid poolområdet kan hela familjen njuta av kvalitetstid tillsammans, separat barnpool finns. Flera av hotellrummen har även privat eller delad pool. Huvudpoolen ligger i direkt anslutning till hotellets à la carte-restaurang och bar. Här kan man koppla av i en tropisk loungemiljö och njuta av Medelhavskökets läckerheter. Hotellet har även en beach club vid havet.

Precis som föregångarna kan Casa Cook Chania även erbjuda en konceptbutik där designintresserade gäster kan botanisera bland noga utvalda inredningsdetaljer, kläder och accessoarer. Föredrar man hellre att koppla av med en välgörande behandling erbjuds massage utomhus i nomadinspirerade tält. Gäster kan även boka träning med en personlig tränare eller delta i yoga-klasser. Casa Cook Chania kommer även att erbjuda spännande utflykter i närområdet och hotellpersonalen delar dessutom gärna med sig av sina egna rekommendationer om man vill uppleva lokalbornas Kreta.

Casa Cook Chania är just nu under uppförande och öppnar till sommaren 2019. Det första rummet står nu klart och nytagna högupplösta bilder finns i bildarkivet.

Prisexempel: Avresa 6 juni, 2019 från Stockholm Arlanda med boende på Casa Cook Chania i familjerum juniorsvit med poolaccess. Från 29 900 kr inkl frukostbuffé.

Läs mer om hotellet

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.