VM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför VM-kvalet mot Estland & Israel

Med fyra matcher kvar kämpar Sveriges herrar för att komma ikapp Slovenien i grupptabellen, och då är det endast segrar som räknas. Den 11 och 14 november matchar Sverige först borta mot Estland och hemma mot Israel.

Det kommer finnas två tillfällen för intervjuer och ett tillfälle för fotografering av träning.

8/11:

Fota träning: 19.00-20.00, Täljehallen, Södertälje.

9/11:

Intervjuer: 10.00-11.30, på Park Hotell i Södertälje, eller via telefon.

13/11:

Intervjuer: 10.00-11.30, på Scandic Strömmen i Norrköping, eller via telefon.

Viktigt: Meddela vem eller vilka ni önskar att intervjua till max.wiik@basket.se och om ni önskar fota träningen.

Förutsättningar VM-kval
Sverige spelar kval till VM 2023, som spelas i Filippinerna, Japan och Indonesien. I första kvalrundan spelade herrlandslaget i Grupp C tillsammans med Finland, Kroatien och Slovenien, där man vann två matcher, förlorade fyra och gick vidare till andra rundan som tredje bästa laget i gruppen (tillsammans med Finland och Slovenien).

I andra kvalrundan spelar Sverige i Grupp J med matcher mot Tyskland, Estland och Israel och tar med sig resultaten från första gruppspelet. Den andra gruppspelsrundan spelas under kvalfönster i augusti 2022, november 2022 och februari 2023, och de tre bästa lagen från den nya 6-lagsgruppen kvalificerar sig till VM 2023.

För ytterligare frågor kontakta Max Wiik, pressansvarig, på max.wiik@basket.se.