Volkswagen lanserar elektrifierat samarbete med Marvel Studios ”Ant-Man and The Wasp: Quantumania”

- Volkswagen ID.4 finns med i Marvel Studios film "Ant-Man and The Wasp: Quantumania", som släpps på biografer över hela världen i mitten av februari
- Den globala 360-graderskampanjen omfattar ett skräddarsytt innehåll som skapats i samarbete med Marvel Studios, Bullitt och regisserats av den mångårige Marvel Studios-partnern Anthony Leonardi III
- ID.4 presenteras på röda mattan vid filmens världspremiär i Los Angeles
– Marvel Studios-filmerna hör till de mest framgångsrika filmerna någonsin och Ant-Man är en av de mest omtyckta karaktärerna i Marvels filmuniversum. Genom att integrera ID.4 i filmen och den tillhörande kampanjen kan vi nå miljontals människor runt om i världen, säger Gilbert Heise, chef för Global Brand Management and Consumer Insights på Volkswagen.
– Dessutom passar Ant-Man-karaktären perfekt för vårt varumärke: han är sympatisk, autentisk och har en fantastisk humor, tillägger han.
Innehåll anpassat för sociala medier, TV och biografer över hela världen visar Ant-Man och Cassie Lang i en komisk och detaljrik sekvens med ID.4
Inför filmsläppet presenterar Volkswagen och Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania" en reklamfilm de skapat gemensamt för den globala kampanjen. Reklamfilmen, som utvecklats och producerats av Volkswagen, Walt Disney Studios Partnerships och Bullitt, regisserades av Marvel Studios samarbetspartner Anthony Leonardi III. Framestores prisbelönta VFX-team ligger bakom de förminskande och förstorande effekterna i filmen.
Reklamfilmen kommer att visas på sociala medier, TV och biografer, se den här:
https://youtu.be/5XmuqzfpPU4
– Den här komiska och innovativa kampanjen ger liv åt en situation vi alla kan relatera till på ett fantastiskt sätt. Vi är så glada över att kunna dela den med fans runt om i världen för att fira nästa fas av Marvel Cinematic Universe (MCU), säger Lylle Breier, SVP Global Marketing Partnerships på Walt Disney Studios.
Tittarna kommer också att få följa med bakom kulisserna i filmproduktionen och se hur Volkswagens elsuv ID.4 placerades. Dessutom kommer bilen att presenteras på röda mattan vid världspremiären i Los Angeles.
– Nuförtiden är känslomässigt berättande genom denna typ av samarbete oerhört viktigt för varumärkena, förklarar Salim Yüksel, ansvarig för Future Trends, Strategic Partnerships och Global Branded Entertainment på Volkswagen, som också leder projektet tillsammans med Volkswagen i USA.
– Vi är mycket stolta över att ha sammanfört våra globala varumärken med ett så kreativt projekt.
Om Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania"
Superhjältarna Scott Lang (Paul Rudd) och Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) återvänder för att fortsätta sina äventyr som Ant-Man och Wasp. Tillsammans med Hopes föräldrar Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer), Hank Pym (Michael Douglas) och Scotts dotter Cassie (Kathryn Newton), utforskar familjen djupet av Kvantriket och möter nya märkliga varelser längs vägen. De upplever ett äventyr som kommer att ta dem bortom gränserna för vad de tidigare trodde var möjligt.
"Ant-Man and The Wasp: Quantumania" är regisserad av Peyton Reed och producerad av Kevin Feige och Stephen Broussard. I rollistan finns också Jonathan Majors som Kang, David Dastmalchian som Veb, Katy O'Brian som Jentorra, William Jackson Harper som Quaz och Bill Murray som Lord Krylar.
Sci-fi-äventyret har premiär på amerikanska biografer den 17 februari 2023 och i Sverige sker premiären den 15 februari.
För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Marvel Studios "Ant-Man and The Wasp: Quantumania"
Nyckelord
Kontakter
Marcus ThomasfolkKommunikationschef
Tel:070-35 896 57marcus.thomasfolk@volkswagen.seBilder

Länkar
Om
År 2022 levererade Volkswagen 4,56 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. Volkswagen är ledande importmärke och det största elbilsmärket i Sverige. På den svenska marknaden inregistrerade Volkswagen totalt 33 712 nya personbilar under 2022, vilket gav en marknadsandel på 11,7 procent. Av dessa var 37,5 procent en helt eldriven bil. Den eldrivna SUV:en ID.4 blev Sveriges populäraste elbil även 2022. Bland elbilarna nådde Volkswagen en marknadsandel på 13,3 procent.
Modellerna som marknadsförs täcker de flesta segment på bilmarknaden: ID.3, ID.4, ID.5, ID. Buzz, T-Cross, Taigo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Alltrack, T-Roc, T-Roc Cabriolet, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon Shooting Brake, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.
Volkswagen bedriver ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla tillverkningen av bilar. Elektrisk mobilitet, smart mobilitet och digital omställning av varumärket är de viktigaste strategiska frågorna inför framtiden.
Följ Volkswagen Personbilar
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar
Världspremiär för eldrivna konceptbilen Volkswagen ID. 2all15.3.2023 19:26:42 CET | Pressmeddelande
Volkswagen fortsätter sin framgångssaga med kompaktbilar in i elbilseran och ger nu en första glimt av en helt eldriven modell som förväntas kosta mindre än 25 000 euro: konceptbilen ID. 2all.
Volkswagen förbättrade resultatet 2022 och fortsätter att driva elbilsoffensiven framåt15.3.2023 10:49:49 CET | Pressmeddelande
Märket Volkswagen stärkte sin lönsamhet ytterligare under verksamhetsåret 2022. Tack vare effektiv säljstyrning och rigorös kostnadsoptimering genererade företaget ett stabilt ekonomiskt resultat.
Världspremiär för nya Volkswagen ID.31.3.2023 09:51:17 CET | Pressmeddelande
Den kompakta elbilen ID.3 uppgraderas med förfinad design, material av högre kvalitet och den senaste generationens assistanssystem.
Nya Volkswagen Touareg sluttestas i norra Sverige15.2.2023 16:33:15 CET | Pressmeddelande
Volkswagen fortsätter framgångssagan för miljonsäljande Touareg med en omfattande teknisk och visuell uppdatering. Premium-SUV:ens bak- och frontparti har fått ny design och chassit har vidareutvecklats för att kombinera maximal komfort med optimal prestanda. Inför världspremiären i sommar ger Volkswagen nu en första förhandstitt.
Andreas Mindt utsedd till ny designchef för Volkswagen25.1.2023 12:22:49 CET | Pressmeddelande
Det kommer att ske en förändring på chefsposten för Volkswagen Design: Andreas Mindt, för närvarande chef för Bentley Design, kommer från och med den 1 februari 2023 att leda designfunktionen på märket Volkswagen. Han efterträder Jozef Kabaň som har utsetts till Creative Art Director Volkswagen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum