Wallmans angör Göteborg

Wallmans har i 30 år varit en självklar nöjesdestination i Stockholm. Genom åren har några av våra mest folkkära artister inlett sina karriärer på Wallmans scen. Nu kommer äntligen Wallmans Dinnerparty till Göteborg och Kungsportshuset. En färgsprakande dans- och showupplevelse som göteborgarna äntligen får chansen att njuta av på hemmaplan

Wallmans Dinner Party - Kungsportshuset

Hasse Wallman grundade Wallmans i Stockholm för 30 år sedan med ambitionen att skapa en unik nöjesscen. Sedan dess har Wallmans intagit både Oslo och Köpenhamn och nu har det äntligen blivit Göteborgs tur. Det klassiska Kungsportshuset vid Kungsportsplatsen i centrala Göteborg har totalrenoverats och kommer bli skådeplats för Wallmans Dinnerparty.

Kungsportshuset är ett av Göteborgs mest anrika nöjeshus. Här har folk dansat och umgåtts i årtionden. Den stora renoveringen som genomfördes för en tid sedan har verkligen lyft hela byggnaden. Wallmans Dinnerparty passar lokalen som handen i handsken, så det här är något vi verkligen ser fram emot, säger Mikael Nilsson, tf vd för Immersive Venues som bland annat driver Kungsportshuset.

Det magiska och unika med en kväll på Wallmans är att artisterna i ena sekunden levererar ett shownummer av allra högsta klass och i nästa sekund står bredvid gästens bord, redo att med värme servera just sitt sällskap. Genom åren har Wallmans varit en artistskola för några utav våra mest folkkära artister. Martin Stenmarck, David Lindgren, Shirley Clamp och Linda Bengtzing är bara några som inlett sina artistkarriärer på just Wallmans.

Wallmans Dinnerparty har premiär den 18 mars i Kungsportshuset, Göteborg och spelas fram tom den 28 maj 2022.

För mer information och biljetter: https://showtic.se/wallmans-dinnerparty  samt https://kungportshuset.se

Presskontakt:
Filip Jarl, Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Elin Olsson, Micael Bindefeld AB
elin.olsson@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm19.5.2022 08:55:29 CEST | Pressmeddelande

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.