Wallmans angör Göteborg

Wallmans har i 30 år varit en självklar nöjesdestination i Stockholm. Genom åren har några av våra mest folkkära artister inlett sina karriärer på Wallmans scen. Nu kommer äntligen Wallmans Dinnerparty till Göteborg och Kungsportshuset. En färgsprakande dans- och showupplevelse som göteborgarna äntligen får chansen att njuta av på hemmaplan

Wallmans Dinner Party - Kungsportshuset

Hasse Wallman grundade Wallmans i Stockholm för 30 år sedan med ambitionen att skapa en unik nöjesscen. Sedan dess har Wallmans intagit både Oslo och Köpenhamn och nu har det äntligen blivit Göteborgs tur. Det klassiska Kungsportshuset vid Kungsportsplatsen i centrala Göteborg har totalrenoverats och kommer bli skådeplats för Wallmans Dinnerparty.

Kungsportshuset är ett av Göteborgs mest anrika nöjeshus. Här har folk dansat och umgåtts i årtionden. Den stora renoveringen som genomfördes för en tid sedan har verkligen lyft hela byggnaden. Wallmans Dinnerparty passar lokalen som handen i handsken, så det här är något vi verkligen ser fram emot, säger Mikael Nilsson, tf vd för Immersive Venues som bland annat driver Kungsportshuset.

Det magiska och unika med en kväll på Wallmans är att artisterna i ena sekunden levererar ett shownummer av allra högsta klass och i nästa sekund står bredvid gästens bord, redo att med värme servera just sitt sällskap. Genom åren har Wallmans varit en artistskola för några utav våra mest folkkära artister. Martin Stenmarck, David Lindgren, Shirley Clamp och Linda Bengtzing är bara några som inlett sina artistkarriärer på just Wallmans.

Wallmans Dinnerparty har premiär den 18 mars i Kungsportshuset, Göteborg och spelas fram tom den 28 maj 2022.

För mer information och biljetter: https://showtic.se/wallmans-dinnerparty  samt https://kungportshuset.se

Presskontakt:
Filip Jarl, Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Elin Olsson, Micael Bindefeld AB
elin.olsson@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.