Stockholms stad

Stockholms stad är Sveriges största kommun och hemstad för över 980 000 stockholmare. Varje dag arbetar stadens medarbetare för att ge stockholmarna bra service utifrån beslut i kommunfullmäktige, nämnder och bolagsstyrelser.
Om Stockholms stad

Nu satsar Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning ännu mer på utrikesfödda pappor15.2.2024 14:12:13 CET | Pressmeddelande

Mer behöver göras för att ge pappor förutsättningar att engagera sig tidigare i barnens uppväxt. Därför satsar Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning nu på pappor till små barn i ett nytt projekt tillsammans med den ideella föreningen Svenska med baby. Projektet inkluderar regelbundna pappaträffar där pappor med olika bakgrund kommer att vara ett viktigt inslag.

Stockholmarnas egen konstsamling gästar Liljevalchs 23 februari – 21 april13.2.2024 06:50:00 CET | Pressmeddelande

Stockholm konst ansvarar för stadens konstsamling. För tredje året i rad ställs ett urval av de senaste nyförvärven som gjorts till samlingen ut på Liljevalchs+. – Här visar vi upp en del av de nya konstverk som kompletterar vår befintliga samling. De kommer från olika generationer med olika uttryck vilket är mycket spännande, säger Stefan Hagdahl, chef för Stockholm konst.

Pressinbjudan: Byggarbetsplats utan utsläpp – välkommen till kvarteret Persikan på Södermalm8.2.2024 13:19:51 CET | Pressinbjudan

Den 15 februari kl 10:00 är du välkommen att besöka Stockholms stads pågående arbete med att bygga ett nytt stadskvarter inom Persikan på Södermalm. Projektet drivs som ett pilotprojekt för emissionsfrihet, alltså inga utsläpp från arbetsmaskiner och verktyg. Detta är första gången staden siktar på att driva en hel byggarbetsplats på el, och maskinerna fasas in successivt.

Den 29 januari startar nya arbeten på Kungsgatan26.1.2024 11:55:22 CET | Pressmeddelande

Arbetet med att förstärka Kungsgatans grund på sträckan mellan Sveavägen och Norrlandsgatan startar åter den 29 januari 2024. I slutet av 2024 beräknas hela förstärkningsarbetet bli klart. Då återstår mindre åtgärder som ska genomföras under första halvåret 2025. Kungsgatan är öppen under hela byggtiden men framkomligheten påverkas i områdena där arbetet pågår. Projektet beräknas klart sommaren 2025.
  • >>

Om Stockholms stad