Ny kommunikationschef till Schibsted Growth

Schibsted Growth är det affärsområde inom Schibsted-koncernen som har högst tillväxt just nu och ännu mer fokus väntas läggas på området framåt.
- Vi är verkligen glada över att Dora ansluter till oss på Growth. Hon har stor erfarenhet av både värdeskapande kommunikation och utveckling av nya bolag, som är centrala områden för vår verksamhet, säger Martin Frey, vd på Schibsted Growth.
- Att arbeta med våra fantastiska entreprenörer tillsammans med teamet här på Growth är verkligen jättekul. Men lika viktigt är ju att lyfta Schibsteds erbjudande som investerare bland startups. Vi tillför inte bara finansiella medel utan kan ge så mycket mer genom våra medier och effektiv marknadsföring på våra marknadsplatser, som t ex Blocket. Startups är ofta i stort behov av rådgivning och expertkunskap också, där vi kan komma in, säger Dora Streiffert Tolstoy.
Dora har 20 års erfarenhet inom kommunikation och varumärkesutveckling både från Sverige och utomlands. Främst har hon arbetat brett på byråer, med både strategi, kreativa koncept och utförande. Under senare år har hon jobbat allt mer med startupsektorn, antingen tillsammans med etablerade, större bolag eller för att positionera en enskild startup inom nya områden och marknader. Hon kommer närmast från rollen som vd för pr-byrån Trigger Stockholm.
- Jag hoppas kunna fortsätta med att bidra till både Schibsteds och våra entreprenörers framgång inom tillväxt, hållbarhet och engagerande kommunikation, säger Dora Streiffert Tolstoy.
Inom Schibsted Growth finns i dag ett tjugotal tillväxtbolag med tillsammans över 700 medarbetare, där Kundkraft, Compricer, Hygglo, Let´s deal, Prisjakt och Lendo är några av bolagen. Schibsted Growth omsatte 2017 omkring två miljarder kronor.
För ytterligare information kontakta:
Dora Streiffert Tolstoy
Tfn: +46 739 24 23 30
E:mail: dora.streiffert.tolstoy@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum