Nya framgångar för hyllad delikatessfalukorv
![Mitt Kök Expressen såg Enebacken Delikatess till testvinnare](/data/images/00023/0bd977ff-d4f7-4b54-9e50-67e6f37e271f-w_720.jpg)
Enebacken är Lidls eget varumärke för kvalitetsprodukter med svensk råvara och en del av Lidls breda standardsortiment av bland annat korvar och falukorv som täcker behoven för vardagsmaten. Delikatessfalukorven är ett av många premiumalternativ med en högre kötthalt på 72 procent, jämfört med andra falukorvar där kötthalten ligger på 50-60 procent.
Under Chark-SM som hölls i november 2018 i Göteborg prisades Enebacken med tre guld, två silver och ett brons. Enebacken Falukorv Delikatess var en av produkterna som belönades med guldstatus.
- Testet är ännu ett kvitto på att vårt hårda kvalitetsarbete och fokus på att förfina charksortimentet lönar sig. Vi vet att våra korvar och charkprodukter håller väldigt hög kvalitet och är mycket uppskattade hos våra kunder. Att vi nu får ännu ett erkännande för vår falukorv är stort för oss, säger Timo Hansio, Tf. Inköpsdirektör Lidl Sverige.
Omdöme Expressen Mitt Kök
Korven har ett bra tuggmotstånd som bjuder på lite stuns. En köttig konsistens och en salt och god smak. Lätt att tycka om och bra för barnfamiljen. Bäst i test!
Betyg: MMMM = Jättebra
Enebacken Delikatess
Vikt: 550 gram
Cirkapris: 21,90 kronor
Kötthalt: 72 procent
Mitt Kök falukorvstest
8 olika sorters falukorv som säljs i större matbutiker runt om i landet valdes ut för panelen att testa. Därefter fick de var och en skriva ett omdöme och sätta ett betyg enligt fastställd betygsskala. Läs mer om hur Mitt Kök genomför sina tester här.
*För att få kallas falukorv måste produkten ha en kötthalt på minst 45 procent.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
![Mitt Kök Expressen såg Enebacken Delikatess till testvinnare](/data/images/00023/0bd977ff-d4f7-4b54-9e50-67e6f37e271f-w_240.jpg)
![Enebacken Delikatess - hyllad korv](/data/images/00174/9d18392c-7c4d-435e-bde6-ca17eec29d5d-w_240.jpg)
![Timo Hansio, Tf Inköpsdirektör Lidl Sverige](/data/images/00488/dd0e6b80-13de-4a19-a5de-44f73cbd2b14-w_240.jpg)
Länkar
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum