Stångåstadens årsredovisning vann Svenska Designpriset

Stångåstadens finanschef Sofie Moosberg har varit projektledare för årsredovisningen.

Stångåstadens årsredovisning fick ta emot Svenska Designpriset 2017 på gårdagskvällens prisutdelningsgala på Rondo i Göteborg.

Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation där en jury tillsammans med allmänheten röstar fram sin favorit i de olika kategorierna.Årsredovisningen är producerad av Byn kommunikationsbyrå i Norrköping. Stångåstadens projektledare är Sofie Moosberg, finanschef. Stångåstadens årsredovisning 2016 vann guld i kategorin Information-Årsredovisning-Print.

- Vi är stolta och väldigt glada över detta prestigefyllda pris som vi fått tillsammans med vår byrå Byn. Det är ett kvitto på att vi lyckats med att göra vår årsredovisning till en produkt som i grunden utgår från att alla våra kunder ska kunna förstå och identifiera sig med vår kommunikation, säger Marie Lorentzon, kommunikationsansvarig på Stångåstaden.

För ytterligare information kontakta gärna:

Marie Lorentzon, kommunikationsansvarig Stångåstaden, tel. 013-20 85 63.

Byggkris i Sverige. Vad kan vi göra?27.2.2024 11:43:33 CET | Blogginlägg

Förutsättningarna för bostadsbyggande har på kort tid helt förändrats. Nästan alla drar i handbromsen just nu vilket leder till en överhängande risk för att vi får en förvärrad bostadsbrist i många städer om några år. Stångåstaden är ett av de bostadsbolag som lyckats hålla igång en hög produktionstakt. Det kan vi göra tack vare stark finansiell ställning, låg belåning och att vi verkar i en stark kommun. Men vi och alla andra städer behöver reformer och bättre förutsättningar för att vi ska klara av både bostadsförsörjning och nödvändiga renoveringar de kommande åren.