Spanska Turistbyrån

TURESPAÑA lanserar kampanjen Spain in 10 seconds

Dela
Spanska kändisar tipsar om sina smultronställen
Spanska kändisar tipsar om sina smultronställen

Turespaña lanserar Spain in 10 seconds, en ny internationell kampanj för att marknadsföra Spanien som turistland. Kampanjen består av ett antal korta videos där kända personligheter i Spanien inom kultur, film, mode, gastronomi eller sport ger sina bästa tips och idéer inför en Spanienresa.

Målgruppen för Spain in 10 seconds, som visas i sociala medier och digitala plattformar, är köpstarka turister som är ute efter upplevelser och nya erfarenheter. Oftast reser de under låg- och mellansäsongsperioder.

Kampanjen kommer att visas i 15 länder, bl.a. i Sverige, och kan ses som en komplement och en förstärkning av 2017 års kampanj Spain is part of you. Med de här kampanjerna har fokus nu hamnat på själva turisten i stället för på vad resmålen har att erbjuda.

För denna kampanj har websiten www.spainin10sec.com skapats och den kan även följas på Instagram @spain Twitter: @spain Facebook: spain.info eller genom att följa hashtaggen #spainin10sec  

Följ gärna Spain in 10 seconds och upptäck de spanska kändisarnas bäst bevarade hemligheter!

Nyckelord

Kontakter

Mónica FernándezTuristbyråchef

Bilder

Spanska kändisar tipsar om sina smultronställen
Spanska kändisar tipsar om sina smultronställen
Ladda ned bild

Länkar

Om

Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån
Nybrokajen 3
111 48 Stockholm

http://www.spain.info/en/

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som fått i uppdrag av den spanska staten att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

Läs mer om Spanien på spain.info och vår tidning på svenska upptackspanien.com.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye