Kitchenstore.se får ny grafisk profil

Köksbutiken Kitchenstore.se satsar på att genomföra en rebranding av varumärket med en helt ny grafisk profil.

Nu uppdaterar Kitchenstore sin grafiska profil. Webbplatsen kommer bli “content first” där all text på hemsidan kommer att uppdateras och optimeras. Den grafiska profilen och den visuella identiteten blir således ett viktigt steg i den förändringsresa som Kitchenstore går igenom.

Ett annat viktigt steg i förändringsresan är att inleda nya samarbeten med ledande varumärken inom köksutrustning och köksverktyg. Under våren kommer flera nya varumärken att presenteras på webbplatsen.

“Tanken bakom den nya webbplatsen är att underlätta navigering för våra kunder så att de snabbare hittar de produkter de söker. Vi har också lagt fokus på att förbättra kundupplevelsen samt att få en bättre digital positionering när kunder söker efter köksprodukter och liknande, säger Daniel Lazarevic, ägare av Kitchenstore.se

Kitchenstore - Branschen i stor utveckling

Sedan pandemin har branschen utvecklats i snabb takt och konsumenter har fått ett ökat intresse för att handla köksprodukter på nätet. Detta kan ha att göra med att allt fler spenderar mer tid i sina hem och kök än tidigare. Dessutom finns det en växande trend av att konsumenter vill köpa köksredskap från pålitliga varumärken som både gör matlagningen och rengöringen efteråt enklare, smidigare och roligare. Fler och fler konsumenter sätter även värde på att få snabba leveranser.

“Branschen har utvecklats mycket och fått ett stort lyft efter coronapandemin. Vi ser en tydlig efterfrågan på funktionella köksprodukter och att allt fler väljer att handla på nätet. Allt fler av dagens konsumenter upptäcker hur smidigt och bekvämt det är att handla online och få varorna levererade till dörren,” säger Daniel Lazarevic.

Om Kitchenstore.se

Hos Kitchenstore.se hittar kunder ett brett sortiment av köksredskap från ledande varumärken i branschen som gör matlagningen enklare och roligare.

Presskontakt:

Frida Engström, Public Relations Manager