Filmtopp utökar sin bevakning av streamat innehåll

Utbudet av högkvalitativa TV-serier har vuxit lavinartat de senaste åren. Till och med till den grad att det är svårt att hålla reda på vad som verkligen är värt ens tid. Som en effekt av detta, utökar redaktionen på Filmtopp.se sin bevakning av streamat innehåll under 2022.

Mycket har hänt sedan Netflix lanserades i Sverige 2012 med succéserien House of cards. Inte bara finns det en uppsjö av abonnentstjänster, utan även linjär-TV har letat sig ut i den strömmade världen. Summerar vi utbudet är det runt tjugo nya serier och filmer som har premiär varje vecka. Att hitta rätt för den enskilda tittaren är med andra ord inte helt enkelt.

Med anledning av detta utökar också redaktionen på Filmtopp.se sin bevakning av de olika streamingbolagen under 2022, för att på så vis kunna guida läsarna till det bästa innehållet just nu. I stället för att behöva spendera halva kvällen på att scrolla i streamingbolagens vida utbud, ska det räcka med att besöka Filmtopp.se i några minuter.

Mer än nyheter och recensioner

Filmtopps hemsida består av ett rikt arkiv bestående av olika typer av artiklar och videos med fokus på film, serier och TV. Utöver att hitta de senaste nyheterna och recensionerna, finns gott om topplistor, intervjuer, krönikor och quiz. Med andra ord kan läsaren lika enkelt hitta en sammanställning med de bästa serierna på Netflix 2022 som att testa vilken av ”the leading ladies” hen skulle vara i nya Sex and the City-serien, eller se en filmstjärna svara på fansens frågor i exklusiva videoklipp producerade av Filmtopps medieavdelning.

Under fjolåret möttes Filmtopps videoklipp av en miljonpublik. Framför allt visades stort intresse för Filmtopps egenproducerade intervjuer med folkkära svenska profiler internationella stjärnor.

Ökar sin bevakning av streamingtjänsternas utbud

I år kommer Filmtopp.se att öka sin bevakning av streamat innehåll ytterligare med ambitionen att täcka samtliga premiärer hos diverse streamingtjänster, från de internationella bjässarna som HBO Max och Disney+ till svenska favoriter som Viaplay och SVT Play. Utöver filmer och serier, skriver Filmtopp även om TV och reality, ett tillskott som har mottagits positivt av sajtens läsarbas.

Även om linjär-TV riskerar att bli ett minne blott, frodas kanalerna på sina play-tjänster. Nya program och dokumentärer släpps på veckobasis där reality har blivit en stor favorit bland tittarna, liksom Filmtopps läsare.

–      Vi är väldigt glada över det goda mottagande vår ökade bevakning har fått bland våra läsare. Det finns ett stort behov av att snabbt och enkelt kunna ta del av goda rekommendationer på dagens streamingmarknad och vi på Filmtopp är stolta över att få vara de som vaskar fram guldkornen, säger Eric Diedrichs, chefredaktör på Filmtopp.se.

För fler tips och rekommendationer, besök Filmtopps hemsida.