Vinguiden lanserar säsong 2 av podden “Vinguiden pratar om…”
– Podden startades på begäran av våra läsare och efter första säsongen stod det klart att den var mycket uppskattad och att många ville ha fler avsnitt, säger Monica Åhlund, vd på Vinguiden.
Under första säsongen hade podden i snitt 10 000 lyssnare per avsnitt och i en undersökning bland lyssnarna kom det fram att det var hög efterfrågan på en andra säsong. Liksom tidigare kommer även den andra säsongen att ledas av programledaren och radioprofilen Pontus Skagersten. Tillsammans med gästerna kommer Pontus att djupdyka i frågor som rör både vin och mat. Podcasten kommer ge vintips och locka fram en nyfikenhet hos läsarna att vilja lära sig mer om vin.
Gäster som är klara för säsong två inkluderar Tareq Taylor, Tina Nordström, Ellen Franzén (årets sommelier 2021), Göran Amnegård (Blaxta Vingård) och Helena Ekman (deltagare i Sveriges Mästerkock). Var och en av gästerna kommer att delta i ett av de fem avsnitt som säsongen består av.
– Jag vill komma bort från elitism och snarare visa på att vin och vinkunskap är något för alla. Inga frågor är för dumma, det är ju trots allt bara jäst druvjuice vi pratar om, säger Pontus Skagersten.
Redan nu planeras säsong tre och fyra, som beräknas lanseras under hösten respektive vintern. Varje säsong kommer ha fem avsnitt vardera och totalt avses 20 avsnitt lanseras varje år.
– Vi är glada över att kunna fortsätta vårt arbete med att utbilda vinintresserade svenskar på ett lättsamt sätt, oavsett förkunskap. I vårt nyhetsbrev kan man läsa mer information om varje avsnitt, säger Monica Åhlund.
Om Vinguiden:
Vinguiden är en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för dryck och grundades redan 1999. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden lyfte fram hela beställningssortimentet och alla drycker som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud konsumenten tillhanda med både bredd och djup.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Tel: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum