Samtalscoach ett snabbt växande yrke

Att coacha genom samtal är ett av de snabbast växande yrkena. Detta leder till att möjligheterna att hitta arbete inom samtalscoach är stora. Likadant som man gör med fysisk träning så ställer sig många till en coach för att förbättra sin mentala träning. Att hjälpa folk hitta inre motivation och verkligen vill genomgå de förändringar man vill är vad en samtalscoach gör!
En samtalscoach ska fokusera på nutid och framtid för att hjälp dina klienter att uppnå inte bara sina arbetsrelaterade mål, men även deras privata mål. Med hjälp av olika metoder så kommer du att lära dig att planera och motivera så att dina klienter blir guidade mer på väg mot mållinjen. Du kommer även att lära dina klienter att kommunicera bättre på sin arbetsplats.
Samtalscoachen hjälper dig också att bestämma vad som är viktigt inom en arbetsplats, vad som man ska lägga fokus på och vad som kan vänta. Likadant som att man lägger fokus på onödiga saker i sitt privata liv, så hjälper samtalscoachen dig att undvika de onödiga vanor du har i ditt arbetsliv och mer fokus på de nödvändiga.
Coaching är också en av världens snabbast växande yrken. Fler och fler förstår sig på varför det är viktigt att vända sig till en coach för att förbättra sin mentalitet, vilket leder till ett ökat intresse utav att anställa coacher till företag.
Utbildningen för samtalscoach är oftast 2 terminer, med många olika moment. Det behövs inte heller någon tidigare utbildning för att utbilda dig till coach. Under utbildningen kommer stort fokus att läggas på praktiska moment och du kommer att ställas många frågor kring självreflektion så att du lär dig att förstå dig själv och andra.