Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser
Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
- Efter två år av coronavirus-pandemin lägger människor större vikt vid den påverkan de har som resenärer, på hållbarhet och på önskan om orörd natur, säger Petra Hedorfer, verkställande direktör för GNTB. "Upptäck Tysklands natur" fortsätter vår linje av marknadsföringskampanjer som regelbundet fokuserar på natur och rekreation samt hållbarhet som nyckelelement i vårt kärnvarumärke. Enligt IPK International är Tyskland redan den näst mest populära destinationen i världen för naturbaserade resor bland européer. Och Inspektours Destination Brand 21-undersökning visar att viktiga marknader för turism till Tyskland ser landet som en utmärkt destination för resor på landsbygden och hållbara semestrar. Vårt mål är att bygga vidare på denna position genom att främja semester på landsbygden, längre vistelser och hållbar turism.
"Upptäck Tysklands natur " lanseras som en digital kampanj där nyckelelement är kampanjvideon och, som ett nytt digitalt verktyg, videor i 8D-ljud.
Bakgrund:
2021 Nations Brand Index (NBI) från Anholt-Ipsos avslöjar att skydd av miljön och jordens naturresurser är två av de mest pressande utmaningarna som världen står inför just nu. Tyskland är ett av de länder som respondenterna litar mest på för att bemästra dessa utmaningar.
I SDG-indexet, som speglar framsteg på vägen mot att uppnå FN:s mål för hållbar utveckling, är Tyskland för närvarande rankat på fjärde plats av alla FN-medlemmar.
Enligt den senaste forskningen från IPK International om effekterna av covid-19 på internationella resor planerar 26 procent av resenärerna världen över en naturorienterad semester 2022. Siffran är ännu högre, 30 procent, för semesterfirare som planerar att besöka Tyskland.
Analys av GTM-expertpanelen, för vilken GNTB undersökte 259 vd:ar och nyckelkunder inom den internationella resebranschen, visar att ungefär hälften av beslutsfattarna redan har märkt en liten förändring i kundbokningar mot hållbara produkter och tjänster. Tre fjärdedelar av de tillfrågade förväntar sig att efterfrågan kommer att öka inom detta segment under de kommande tre åren. Dessa experter betygsätter också Tyskland som det tydliga nummer ett för hållbart resande.
Med mer än 30 procent av sin landyta under särskilt skydd inom nationalparker eller naturparker är Tyskland den idealiska destinationen för semester i hjärtat av naturen.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder
Dokument
Länkar
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum