Nu lanseras Folke bredband även i delar av Östergötland och Sörmland.

Sedan tidigare finns Folke bredband tillgängligt i Skellefteå, Boden och Piteå. Den 15 augusti är det dags för Linköping, Mjölby, Katrineholm, Boxholm, Ydre, Ödeshög och Vadstena att få tillgång till det folkeliga bredbandet.

- Vi i teamet som jobbar med Folke ser verkligen fram emot att lansera i en ny spännande geografi. Lanseringen i norr gick smidigt och vi är definitivt redo att möta många nya kunder i nya regioner, säger Karolina Elmhester, produktansvarig Folke bredband.

Syftet med satsningen är att nå nya målgrupper men samtidigt öka lojaliteten och skapa mer långsiktiga affärsrelationer. Målsättningen är att vara ett attraktivt alternativ till de stora etablerade bredbandsleverantörerna. Namnet Folke, det visuella uttrycket ska väcka känslan av en tjänst som är trygg, prisvärt, snabb och folklig, eller ”Folkelig”.

- Vid lansering erbjuder vi ett introduktionserbjudande med 3 månader för halva priset, och då ingår även 3 månaders fri test av vårt digitala lokala nyhetspaket Premium digital. Att skapa mervärde och sprida den lokala journalistiken är en viktig del av vår satsning, fortsätter Karolina berätta.

I dagens digitala samhälle är internetuppkoppling en förutsättning för att kunna ta del av nyheter. Försäljningen kommer ske via folkebredband.se, via stadsnätens självaktiveringsportaler, bredbandsval.se samt via vår kundservice.

- Vi har höga ambitioner och mål inom försäljning av bredband redan från start. Dessutom ser vi en stor potential i den lojaliserande effekt som bredband har för vår läsaraffär och de nya yngre målgrupperna vi kan nå genom att erbjuda bredband. Satsningen stödjer digitalisering av vår affär vilket är avgörande för framtiden, säger Gunilla Bakkenes affärsområdeschef för Konsumentaffären.

Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef Konsumentaffären
Karolina Elmhester, produktansvarig Folke bredband